Tuesday, April 21, 2009

محمود قاسم زاده یکی از هواداران مجاهدین دراثر شکنجه درشهر بابل درگذشت

محمود قاسم زاده در اثر شکنجه‌‌هاي وحشيانه‌ي مأموران وزارت اطلاعات به شهادت رسيد
منبع : پژواک ایران
روز سه شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۸ محمود قاسم زاده یکی از هواداران سازمان مجاهدین خلق در در شهر بابل توسط وزارت اطلاعات دستگیر و پس از مدتی به قائم‌شهر و در نهایت ساری منتقل شده و تحت شکنجه‌های وحشیانه قرار می‌گیرد.
جنایتکاران، روز جمعه ۲۸ فروردین پس از انتقال پیکر درهم شکسته محمود قاسم زاده به بیمارستان نیمه شعبان ساری بدون آن که خواهان درمان او شوند و یا توضیحی در رابطه با جراحات وی دهند محل را به سرعت ترک می‌کنند.
به این ترتیب مأموران وزارت اطلاعات تلاش می‌کنند تا مسئولیت فرد و ارگان دستگیر کننده او مشخص نشود.
پس از حضور خانواده در بیمارستان و توضیح این که وی توسط وزارت اطلاعات دستگیر و به این روز ‌افتاده است کادر درمانی بیمارستان تمامی تلاش خود را برای نجات جان وی به خرج می‌دهند اما متأسفانه معالجات مؤثر نبوده و محمود قاسم زاده در ساعت یازده و سی دقیقه شب به شهادت می‌رسد و روز شنبه ۲۹ فروردین پیکر او در بابلسر به خاک سپرده می‌شود.
طبق گزارشات پزشکی، فشار زیادی روی مغز محمود قاسم زاده وارد شده و طحال او در اثر ضربات وارده ترکیده و وی دچار خونریزی شدید داخلی شده بود. همچنین هنگام شتشوی پیکر شهید، آثار متعددی از شکنجه بر روی دست‌ها و پاهای او مشاهده شده بود.
محمود قاسم زاده متولد ۱۳۴۰ و متأهل بود. او در دوران جنگ ضد میهنی خدمت سربازی خود را می‌گذراند و به علت رفتن روی مین، یک مچ پایش را از دست داده و بر اثر موج انفجار دچار بیماری صرع شده بود.
سایت پژواک ایران ضمن تسلیت این مصیبت به خانواده‌‌ی قاسم زاده، توجه سازمان‌‌های بین‌المللی و حقوق بشری را نسبت به جنایاتی که رژیم جمهوری اسلامی مرتکب می‌شود جلب کرده و مسئولیت ‌آن‌ها را در پیگیری «جنایت علیه بشریت» متذکر می‌شود

No comments:

Post a Comment