Wednesday, April 22, 2009

متن بيانيه رسمی جمهوری اسلامی در پاسخ به 1+5



متن بيانيه رسمي جمهوري اسلامي در پاسخ به بيانيه مورخ 19/1/1388 شش کشور در لندن به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
1- جمهوري اسلامي ايران همانند گذشته از گفتگوهاي سازنده و عادلانه مبتني بر احترام متقابل در فضاي همکاري استقبال مي کند و بر اين باور است که مشکلات موجود در عرصه بين الملل بايد از راه گفتگو حل شود.
2- جمهوري اسلامي ايران فعاليت هاي هسته اي خود را در تعامل با آژانس انرژي اتمي در چارچوب NPT و مقررات آن همانند ساير اعضا دنبال خواهد کرد.
3- برخي مفاد بيانيه 1+5 در تناقض آشکار با ساير بندها به گونه اي تنظيم شده است که از تحولات جديد فاصله دارد و يادآور رويکردي است که سعي داشت در گفتگوي با ملت ها به جاي احترام متقابل از ادبيات روز و تهديد استفاده کند که ناکارآمدي آن به اثبات رسيده است. ملت ايران تعابيري چون استراتژي دو مسيره را نافي احترام متقابل و گفتگو در فضاي عادلانه مي داند و آن را اهانت و در تعارض با علاقه اظهار شده در بيانيه مزبور تلقي مي کند.
4- جمهوري اسلامي ايران با اين باور که شرايط امروز جهان همگان را به عدالت، صلح و آرامش براي همه فرا مي خواند، از ايجاد بسترهاي مناسب براي گفتگو و همکاري در اين زمينه استقبال و با به روز کردن بسته پشنهادي ارائه شده در سال قبل آمادگي خود را براي گفتگو و تعامل سازنده اعلام مي نمايد.

No comments:

Post a Comment