Saturday, April 25, 2009

از خواست رکسانا صابری حمایت می ‌کنیم - گزارشگران بدون مرز

از خواست رکسانا صابری حمایت می ‌کنیم
رکسانا صابری خبرنگار امریکایی ایرانی تبار که در تاریخ ٢٥ فروردین به هشت سال زندان، محکوم شده بود، از پنج روز پیش در اعتراض به شرایط بازداشت و برای آزادی خود در اعتصاب غذا بسر می‌برد.
رضاصابری پدر روزنامه‌نگار زندانی که شدیدا نگران وضعیت فرزند خود است به گزارشگران بدون مرز اعلام کرد " که امروز صبح دخترش طی تماسی تلفنی خبر اعتصاب غذایش را به او اعلام کرده است. وی گفته است مصمم است تا تحقق خواسته‌هایش به اعتصاب ادامه دهد."
گزارشگران بدون مرز خواهان آزادی فوری این خبرنگار است و در این باره اعلام می‌کند " ما حمایت همه جانبه خود را از خواست رکسانا صابری که خودسرانه بازداشت و در دادگاهی ناعادلانه محکوم شده است، اعلام می کنیم. تصمیم به اعتصاب غذای اقدام اعتراضی او علیه بنیاد بی عدالتی است.
" رکسانا صابری در سلول خود تنها نیست. گزارشگران بدون مرز کمیته حمایت از خبرنگاران و ٣٥ سازمان مدافع آزادی بیان و مطبوعات، مدافعان حقوق بشر و روزنامه نگاران ایران نیز خواهان آزادی او هستند. ما او را تنها نخواهیم گذاشت." رکسانا صابری که فردا ٦ اردیبهشت تولد ٣٢ سالگی خود را در زندان و در اعتصاب غذا جشن می گیرید. در امریکا متولد و بزرگ شده است و از شش سال پیش در ایران به‌ تحقیق و تحصیل مشغول بود. وی با شبکه رادیویی ان پی آر و بخش جهان رادیو و تلویزیون بی بی سی تا ١٣٨٥ همکاری داشته است. رکسانا صابری در تاریخ ٢٥ فروردین در شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب تهران در پشت درهای بسته به هشت سال زندان، محکوم شد.

No comments:

Post a Comment