Thursday, April 23, 2009

نتانیاهو به اوباما: خطرات اتمی رژیم تهران اولویت دارد


سایت فارسی وزارت خارجه اسرائیلhttp://hamdami.com
در اورشلیم گفته شد که بنیامین نتانیاهو در دیدار ماه آینده در واشنگتن با پرزیدنت اوباما، خطرات اتمی شدن حکومت ایران را در راس مطالبی قرار خواهد داد که تصمیم دارد با وی درمیان گذارد.
به گفته این محافل، در جریان رایزنی هائی که برای تدوین سیاست خارجی دولت جدید اسرائیل به عمل می آید، گفته شده که خطرات اتمی ایران بیش از هر امر دیگری منطقه را تهدید می کند.
سخنان روز گذشته هیلاری کلینتون در مورد ایران، در محافل سیاسی اورشلیم با اهمیت روبرو گردید. وزیر امور خارجه ایالات متحده که در کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان کنگره سخن می گفت، تاکید کرد که دولت واشنگتن علیرغم تلاشی که برای انجام گفت و شنود با حکومت ایران به عمل می آورد، نسبت به ماهیت رژیم ایران هیچ توهم و خیال باطلی ندارد.
او تاکید کرد که ایالات متحده مصمم است که نگذارد حکومت ایران به جنگ افزار اتمی دست یابد. او گفت: دولت اوباما همزمان در دو مسیر حرکت می کند. از یک سو دست گفت و شنود به سوی ایران دراز می کند و از دیگر سوی تحریم ها علیه آن رژیم را سخت تر و جدی تر می سازد. او گفت: «از طریق اقدامات دیپلماتیک ما از اعتماد و نفوذ بیشتری برخوردار می شویم و با این شیوه می توانیم در صورت لزوم تحریم های سخت تری را طرح ریزی کنیم».

No comments:

Post a Comment