Wednesday, April 22, 2009

حمله گرگ‌های مشكوك به هاری به چند روستا


ایسنا: طي دو هفته اخير تعدادي گرگ در مناطق مختلف روستايي شهرستان سراب به سوي كشاورزان و دامداران در مزارع حمله برده و خسارت جاني و مالي زيادي وارد كردند.
در اثر حمله گرگ‌ها تاكنون يك نفر كشته و بيش از 5 نفر زخمي شده‌اند.
رسول محرمي ـ رييس اداره محيط زيست شهرستان سراب ـ در اين خصوص گفت: در پي حادثه‌هاي اخير كه در اثر حمله گرگ‌ها در روستاهاي اسفستان، سندان، دونيق و اندراب روي داده است، اكيپ ماموران اجرايي اين اداره جهت مهار كردن گرگ‌ها وارد عمل شده و از چهار روز پيش در حال گشت‌زني و شگار گرگ‌ها در شكارگاه‌ها و اطراف روستاها هستند.
وي با بيان اين كه گرگ‌هاي مهاجم مشكوك به بيماري هاري هستند، افزود: اكيپ به همراه جمعي از شكارچيان معتمد بر اساس دستورالعمل دفع جانوران آسيب‌رسان و كسب مجوز از مسوولان استان و شهرستان بعد از گشت و كنترل روستاهاي فوق موفق به شكار سه قلاده از اين گرگ‌ها شد كه لاشه آن‌ها جهت نمونه‌برداري توسط اداره دامپزشكي سراب به منظور تعيين نوع بيماري به انستيتو پاستور تهران ارسال شد.
محرمي، به كشاورزان و زارعان توصيه كرد كه در هنگام مراجعه به مزارع مخصوصا در مواقع شب و تاريكي به يك نفر همراه، سگ و چراغ مجهز بوده و از رهاسازي لاشه حيوانات تلف شده در اطراف منازل، روستاها و دامداري‌هاي خود پرهيز كرده و حتما لاشه‌ها را دفن كنند.

No comments:

Post a Comment