Saturday, April 25, 2009

حکم زندان و بازداشت برای دو فعال حقوق زنان


سایت تغییر برای برابری: در حالی که بحث مطالبه محوری هم اکنون مورد توجه برخی فعالان اجتماعی و سیاسی و زنان در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو قرار گرفته است، فشار بر اعضای کمپین یک میلیون امضا - که به حق مطالبه محوری را به مباحث غالب جامعه بدل کردند و هزینه های گزافی هم برای آن پرداختند و می پردازند -بیشتر و دامنه فعالیت شان تنگ ترو تنگ تر می شود. امروز مریم مالک به بازداشتگاه ورزا منتقل شد و پرستو الهیاری به یک سال جبس تعزیر محکوم شد:
انتقال مریم مالک به بازداشتگاه وزرا
مریم مالک فعال کمپین یک میلیون امضا ظهر امروز با صدور قرار بازداشت موقت به بازداشتگاه وزرا منتقل شد.
این فعال کمپین که از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح امروز، پنجم اردیبهشت ماه، در پي دریافت احضاریه کتبی به شعبه 14 پلیس امنیت ناتب، مرکز پشتیبانی عملیات ماموران پلیس امنیت مراجعه کرده بود پس از چندین ساعت بازجویی به دادگاه انقلاب و سپس به بازداشتگاه وزرا منتقل شد.در دیدار کوتاهی که با مریم داشتیم گفت اتهامات زیادی من زده اند که هیچکدام را قبول ندارم.
روز چهارشنبه گذشته، دوم اردیبهشت ماه، ماموران امنیتی با ارائه ی حکم بازرسی به منزل پدری مريم مالک رفته و پس از تفتیش کامل منزل آنان کامپیوتر شخصی، جزوه های درسی و لوازم دیگری را ضبط کردند. ماموران امنیتی همچنين احضاریه مکتوب جهت حضور در پلیس امنیت را به وی تحویل داده و تهدید کردند که در صورت عدم حضور حکم جلب وی صادر خواهد شد.
پرستو الهیاري به یک سال حبس تعزیری محکوم شد
پرستو الهیاری فعال کمپین یک میلیون امضا بااتهام اقدام علیه امنیت ملي از طریق فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوري اسلامی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
در حکمی که صبح امروز به رویت پرستو الهیاری رسید آمده است: "با توجه به مجموع محتويات پرونده و بررسيهاي انجام شده و گزارش مامورين و اسماع مدافعات و اظهارات نامبرده و احتراز اينكه وي از اعضا تشكيلات كمپين جمع اوري يك ميليون امضا مي‌باشد و احتراز و اعتراف به اينكه با دعوت از افراد به خانه خود جلسات متعددي را در جهت اهداف و برنامه‌هاي كمپين برقرار نموده و خود از افراد جمع آورنده امضا (يك ميليون) مي‌باشد.با عنايت به فعاليت هاي انجام گرفته از سوي نامبرده و تشكيل اجتماع در منزل خود و جمع آوري امضا به منظور رساندن امضا زنان به يك ميليون به بهانه وجود قوانين تبعيضآميز در نظام جمهوري اسلامي و ارسال برنامه‌هاي خود به سايت ها و وانمود كردن نظام جمهوري اسلامي به عنوان نظام موجود با تبعيض قوانين و نيز با تبليغات عليه نمودن براي كشورهاي مخالف نظام مقدس جمهوري اسلامي با علم و اطلاع نامبردهو ديگر اعضا از سوء استفاده رسانه هاي بيگانه كشور، انتساب اقدام عليه امنيت كشور از طريق فعاليت تبليغي عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران محرز است. دادگاه نامبرده را مستندا به ماده 500 قانون مجازات اسلامي به يك سال حبس با احتساب ايام بازداشت محكوم مي‌نمايد."
در آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات پرستو الهیاری که روز 24 فروردین ماه در شعبه 28 دادگاه انقلاب تشکیل شد، قاضی مغیثی در حالي اين اتهام را به پرستو الهیاری تفهيم کرد که اجازه هيچ گونه دفاع شفاهی به وی و وکیل اش داده نشد و تنها لایحه مکتوب از وکیل پرستو الهياری پذيرفته شد.
27 مهرماه گذشته ماموران امنیتی با تفتیش منزل این عضو کمپین برخی از لوازم وی از جمله کامپیوتر لپ تاپ و آلبوم های شخصی، دستنوشته های او را ضبط کردند و خود وی را نیز مورد بازپرسی قرار دادند

No comments:

Post a Comment