Sunday, January 25, 2009

مجلس ايران پارلمان غزه را مي سازد

مجلس ايران پارلمان غزه را مي سازد
همزمان با ساخت و سازهاي گسترده - دوشنبه 7 بهمن 1387 [2009.01.26]
رسا قاضي نژاد
roozonline
همزمان با تصميم مسئولين بخش هاي اجرايي در ايران که درصدد ساخت مساجد، مدارس، بيمارستان ها و ده هزار منزل مسکوني در شهر غزه هستند، علي لاريجاني نيز اعلام کرد "در کنار همکاري فراگير با دولت اسماعيل هنيه، مجلس شوراي اسلامي بازسازي بناي پارلمان فلسطين در غزه را که در حملات اخير آسيب ديده بر عهده خواهد گرفت".
علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي درجلسه علني روز يكشنبه با بيان اينکه "مجلس اكنون نيز وظيفه خود مي‌داند كه در بازسازي غزه قهرمان به مجاهدت خود ادامه دهد"، با "كسب اجازه از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي" اين خبر را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران "اين سخنان لاريجاني با شعارهاي الله اكبر، خامنه‌اي رهبر، مرگ براسراييل نمايندگان مجلس شوراي اسلامي همراه شد و نمايندگان مجلس يك صدا اين سخنان لاريجاني را تاييد كردند".
لاريجاني همچنين ديروز گفت: "دراين راه هر چند مردم فلسطين شهداي زيادي تقديم كردند و هرچند رژيم صهيونيستي بيش از ‪ ۵‬هزار نفر كودك، زن و مرد فلسطيني را مجروح كرد و هر چند به حدود ‪ ۲۰‬هزار منزل صدمه جدي وارد كرد اما نتيجه استقامت و فداكاري آنان كه در حماسهحماس تجلي يافت، فروپاشي هيمنه دروغين رژيم صهيونيستي در منظر عالميان بود."
البته اين تنها کمک مجلس ايران به نيروهاي اسماعيل هنيه نيست چرا که لاريجاني خبر داد: "مجلس شوراي اسلامي بزودي كنفرانس بزرگ حماسه غزه را در تهران برگزار مي‌كند تا ابعاد حمايت جهاني از مقاومت فلسطين را نشان دهد."
خانه سازي در غزه
مجلس شوراي اسلامي ايران در حالي خود را براي کمک به دولت مورد حمايت هنيه آماده مي کند که دولت احمدي نژاد نيز در روزهاي اخير سعي در ارسال کمک به غزه دارد. علاوه بر کمک هاي مالي و کالا، روزنامه دولتي ايران ديروز در همين ارتباط به نقل از معاون اجرايى احمدي نژاد خبر داد که بر اساس مصوبات ستاد بازسازى غزه در دولت ايران، در نخستين فرصت نسبت به ساخت و تجهيز ۱۰۰۰ باب واحد مسكونى، ۱۰ باب مدرسه، پنج باب مسجد، بازسازى ۵۰۰ واحد تجارى و خدماتى و بازسازى و تجهيز يك بيمارستان و دانشگاه اقدام خواهد شد.
به نوشته اين روزنامه، ستاد بازسازى غزه"به منظور كمك به مردم مظلوم و مقاوم فلسطين و بازسازى غزه با توجه به دو پيام ارزشمند مقام معظم رهبرى كه از مبانى اصلى و تكليف نهايى براى مؤمنان بوده و همچنين درخواست هاى مكرر مردمى" تشكيل شده است.
از جمله ديگر مصوبات اين ستاد، اتخاذ ترتيبي بوده است که بر اساس آن تا تعداد چهار هزار نفر از مجروحان "اين تجاوز ظالمانه"، درمان شوند.
ارگان مطبوعاتي دولت، "كمك به تمامى خانواده هاى شهداى نبرد ۲۲ روزه و جانبازان آن و تحت پوشش قرار دادن ايتام و آسيب ديدگان و كمك به بازسازى زيرساخت هاى شهرى" را از ديگر برنامه هاى ستاد بازسازى غزه توسط دولت ايران معرفي کرده است.
پول نفت، بيرون از خانه
در دو سال گذشته هرچند قيمت افزايش قيمت نفت، نويد روزهاي خوب اقتصادي براي مردم ايران را مي داد اما آنچنان که از وضع اقتصاد داخل ايران مشخص است نه تنها وضع بهبود نيافته بلکه گراني و تورم بيداد مي کند. عمق فاجعه وقتي است که به گواه کارشناسان، صندوق ذخيره ارزي نيز از پشتوانه چنداني برخوردار نيست. مشکلي که به گفته کارشناسان بخشي از آن به هزينه هايي بازمي گردد که جمهوري اسلامي در دو سال اخير خارج از کشور صرف بازسازي و نوسازي در ونزوئلا، سريلانکا، لبنان و سوريه کرده است.
خبرگزاري اقتصادي ايران ماه گذشته خبر داد که ايران هر 57 دقيقه يک واحد مسکوني در ونزوئلا مي سازد. محمدرضا انصاري مديرعامل شرکت ايراني مجري احداث واحدهاي مسکوني در ونزوئلا گفت: "مهندسان ايراني با استفاده از فناوري روز هر 57 دقيقه يک واحد مسکوني احداث مي کنند که اين امر سبب شده طي 48 ساعت، بيش از 48 واحد مسکوني ساخته شود و انتظار مي رود 10 هزار واحد مسکوني که در چهار استان ونزوئلا ساخته مي شود، زودتر از دوره سه ساله پيش بيني شده تحويل دولت اين کشور شود."
اين خبر در حالي منتشر شد که چند روز قبل از آن در آذرماه گذشته سايت خبري تابناک نيز به نقل از سفير يکي از کشورهاي اروپايي از "کمک 600 ميليون دلاري دولت ايران به يک جناح درگير در انتخابات لبنان" خبر داده بود.
البته حضور ايران منحصر به شرق درياي مديترانه و آمريکاي جنوبي نيست چرا که تيرماه امسال نيز وزير دارائي سري لانكا تاييد کرد ايران با كمك 450 ميليون دلاري به اين كشور طي پنج ماه نخست سال 2008 بزرگترين كشور كمك كننده به سري لانكا در اين مدت شناخته شده است. اين اقدام دولت ايران در حالي صورت گرفت که به دليل عدم سرمايه گذاري نا مناسب در داخل کشور، براي اولين بار در سالهاي اخير برق در ميان هموطنان سهميه بندي شد.
علاوه بر کمکي که اکنون ايران قرارست به غزه بکند، همزمان با پايان جنگ موسوم به "سي و سه روزه" در لبنان هم جمهوري اسلامي ايران مبالغ زيادي را در آن کشور صرف بازسازي کرد. ارديبهشت سال گذشته شهرداري تهران مبلغ ۳۰ميليارد ريال به شيعيان لبنان کمک کرد. هر چند به گفته خسرو دانشجو سخنگوي شوراي شهر تهران ايران در کشورهايي مثل عراق، لبنان و کشورهاي مسلمان ديگر بيش از اين‌ها اعتبار براي لبنان و فلسطين اختصاص مي‌دهند و اين سه ميليارد تومان در مقايسه با آن اعتبارات رقم قابل توجهي نيست.

No comments:

Post a Comment