Monday, January 26, 2009

مقامات رژیم: نبايد به دولت جديد آمريكا اميد داشت



روزنامه‌ عكاظ چاپ عربستان به نقل از مقامات جمهوری اسلامی نوشت رژیم تهران هرگز پيش‌شرط تعليق غني‌سازي اورانيوم غرب را براي ازسرگيري گفت‌وگوها نخواهد پذيرفت.
به گزارش ایسنا، اين روزنامه به نقل از مقامات یادشده نوشت نبايد به دولت جديد آمريكا اميد داشت و منتظر تغيير جديدي در استراتژي آن ها بود؛ چرا كه چنين امري اتفاق نمي‌افتد.
عكاظ در ادامه به نقل از حسين سبحاني‌نيا، عضو كميسيون امنيت و سياست خارجي مجلس شورای اسلامی نوشت: سياست خارجه آمريكا تحت تاثير اشخاص و رهبران قرار نخواهد گرفت، حال از هر حزبي كه باشند.
وي افزود: اوباما جمهوری اسلامی را با همان سياست قبلي بوش و با هدف تعليق فعاليت‌هاي هسته‌يي ترغيب مي‌كند كه اين مساله مردود است و ما آن را خط قرمز خود مي‌دانيم.
عكاظ به نقل از محمد اسماعيلي، از پژوهشگران ايراني نيز افزود: دولت جديد آمريكا امتيازي به رژیم تهران نخواهد داد و آن‌چه كه درباره‌ي فرارسيدن فصل بهار در روابط تهران ـ واشنگتن گفته مي‌شود نوعي توهم است؛ چرا كه تهران زماني كه اوباما از حماس خواست تا اسراييل را به رسميت بشناسد اميدش را از دست داد.
وي بيان كرد: جمهوری اسلامی، اسراييل را به رسميت نخواهد شناخت و به حماس و حزب‌الله هم كمك خواهد كرد. اين مسائل هم خط قرمز دولت اوباما هستند.

No comments:

Post a Comment