Saturday, January 31, 2009

خاتمي: ‌‌مشكلات را مي‌دانم اما اگر موسوي نيايد دل به خدا مي‌سپارم و مي‌آيم


خاتمي: ‌‌مشكلات را مي‌دانم اما اگر موسوي نيايد دل به خدا مي‌سپارم و مي‌آيم
دلايل ترديد يا امتناع مهندس موسوي براي من قابل فهم است ولي بنده بسياري از آن دلايل را قبول ندارم‌
آفتاب يزد : خــاتــمــي گقت : مـتـاسـفـانـه مهنـدس مـوسـوي هنـوز بـه تصميـم نرسيده‌اند و در اين زمينه تاملاتي دارد، معتقدم طولاني شدن ايـن مسئلـه به نفع هيچ ‌كس نيست و يك نوع ناراحتي، نگراني و دلهره در جامعه ايجاد مي‌شود. ‌بـه گـــزارش ايــســنــا، حـجــت‌الاسـلام و الـمـسلميـن سيدمحمد خاتمي در جمع اقشار مختلف مردم قم افزود: اگر مهندس موسوي به هر دليلي نيايد، مـن بـا اين‌كه مشكلات اين راه را رصد كرده‌ام و مي‌دانم، بايد دل به خدا بسپارم و در عرصه بيايم. ‌ ‌وي با تاكيد مجدد بـر ايـن‌كـه " احساس مي‌كنم كه آمدن ما هزينه و مشكلاتي را به همراه دارد" اظهار كرد: در موقعيت كــنــونــي بــنـده مـعـتقدم اين وضع موجود حتما بايدبـهـبـود يـابـد. بـا احـتـرامـي كـه بـه همه مسئولان و دسـت‌انـدركـاران مي‌گذارم و به آن‌ها خسته نباشيد مـي‌گويم كه زحمت مي‌كشند، ولي معتقدم ارزش كشور، انقلاب و ملت ايران خــيلــي بـالاتـر از اين ملاحظات است؛ مي‌شد و مـي‌شـود بـهـتـر از ايـن به كشور خــدمــت كــرد تــا مـشـكـلات جــامـعــه كـمـتـر شـود. وي تصريح كرد: به همين دليل بنده عرض كردم در حد توان در عرصه هستم. انتخابات مسئله مهمي است. به نظرم آمد بايد در عين حال كه تلاش كنيم خدمتي به كشور شود، اوضاع تغيير يابد و روال صحيح‌تر شود، بايد كمترين هزينه و فشـار متـوجـه مـردم باشد ولي همان‌گونه كه پيش‌تر هم گفته‌ام اگر اميدهايي ايجاد شود و به جاي برآوردن آن‌ها هزينه‌هاي مـردم افـزايـش يـابد، اين براي مردم خوشايند نيست. ‌‌خاتمي دربـاره حضـور خـود در انتخابات توضيح داد: من در مجموع بحث‌هايي كه كرده‌ام به نظرم آمد و هنـوز هـم نـظرم اين است كه آقاي مهنـدس مــوســوي در عـرصـه بيـاينـد، چـون احسـاس مـي‌كردم ايشان هم احساس خطر كرده‌اند و براي ورود به عرصه آمادگي دارند. ‌‌وي تاكيد كرد: بـه نـظـرم آمد، مهندس موسوي در موقعيت كنوني مناسب است. الان هم به اين گفته خود اصرار مي‌ورزم. قبل از ديدار شما، با ايشان ديدار داشتم و معتقدم مناسب‌تر بود تا ايشان در عرصه بود. البته اين به معناي عدم شايستگي بـقـيـه نـيـروهـا يـا ارزش كمتر آن‌ها نبوده و نيست. ‌ ‌رئيس‌جمهور سابق كشورمان ادامه داد: بنده در ايـن مـلاقــات احــســـاس كــردم مــتـاسـفـانـه جـنـاب مهنـدس مــوســوي هنـوز بـه تصميـم نرسيده‌اند و معتقدم طولاني شدن اين مسئله به نفع هيچ‌كس نيست و يك نوع نـاراحتي، نگراني و دلـهره در جامعه ايجاد مي‌شود. نمي‌خواهم بگويم كه جامعه به صورت همه‌جانبه بنده يـا مهندس موسوي را مي‌خواهد، ولي بخش قابل توجهي از جامعه از ما توقع دارند و اين توقع هرچه زودتر بايد برآورده و جواب داده شود. ‌ ‌وي تاكيد كرد: معتقد هستم براي مشخص شدن قضيه و پاسخ به انتظارات، دير هم شده است. الان هـم تـرجـيـح مـن ايـن اسـت كـه جـنـاب مـهـنـدس مـوسـوي تصميم بگيرد و به صورت قاطعانه اعلام كند مي‌آيد. دلايل ترديد يا امتناع مهندس موسوي براي من قابل فهم است ولي بنده بسياري از آن دلايل را قبول ندارم.‌خاتمي تصريح كرد: با توجه به اين‌كه مهندس موسوي هنوز به تصميم نرسيده‌اند و در اين زمينه تاملاتي دارد، اگر مهندس موسوي به هر دليلي نيايد من با ايــن‌كــه مـشكلات ايـن راه را رصـد كـرده‌ام و مي‌دانم، بايد دل به خدا بسپارم و در عرصه بيايم. ‌ ‌وي اظهار كرد: الان هم كه اعلام مي‌كنم آمادگي ايــن را دارم در خــدمـت ملـت ايـران بـاشم؛ به هيچ وجه نگاه من به مقام و منصب نبوده است، بنده يك ذره آبرويي كه دارم كه خداوند به من داده است و آن هم از ملت بزرگوار است در بـرابـر ايـن اصرار از سوي بخش‌هاي مختلف جامعه براي آمدن من، آيا هيچ توجيهي دارم كه آبرويم را مصرف نكنم؟ ‌‌وي خاطرنشان كرد: خدايا تو خود شاهدي اندك سرمايه‌اي كه مال من است، متعلق به ملت ايران است، در طبق اخلاص مي‌گذارم و بقيه‌اش را بـه تـو واگـذار مي‌كنم. البته از خداوند مي‌خواهم مهندس موسوي در كــارش تـجــديــد نــظــر كنـد چـون بيـش از اين نمي توان مردم را معطل نگه داشت. ‌

No comments:

Post a Comment