Wednesday, January 28, 2009

عبور جمعیت آنلاین جهان از مرز یک میلیارد نفر


سرویس اخبار خارجی ایتنا - بنا بر اعلام مرکز تحقیقاتی comScore آمار جمعیت آنلاین جهان از مرز یک میلیارد نفر عبور نموده است. البته این میزان شامل کودکان و کاربران اینترنت موبایل نمی‌باشد.
سرویس نظرسنجی World Metrix این موسسه اخیراً اعلام داشته که متعداد کاربران بالای پانزده سالی که از طریق رایانه‌های خود از داخل منزل و یا محل کار به اینترنت متصل می‌شوند در دسامبر 2008 از مرز یک میلیارد نفر عبور نمود.
ماجد ابراهیم مدیرعامل و مدیراجرائی comScore می‌گوید: «عبور کاربران اینترنت از مرز یک میلیارد نفر یک نقطه تحول پرمعنی در تاریخ اینترنت محسوب می‌شود.»
«این یک اتفاق تاریخی در جامعه رو به رشد جهانی می‌باشد که ما در آن زندگی می‌کنیم. این واقعه نشان می‌دهد که تا چه اندازه جامعه ما بسمت یکنواختی و یکدست شدن پیش می‌رود.»
«دومین میلیارد زودتر از آنچه فکرش را بکنیم از راه خواهد رسید و یک میلیارد سوم هم از آن سریع‌تر. این وضعیت تا به جائی ادامه پیدا خواهد نمود تاصاحب یک شبکه جهانی حقیقی از افرادی که بیکدیگر متصل شده‌اند بشویم. شبکه‌ای که افکار و ایده‌ها مرزهای جغرافیائی و محدوده‌های فرهنگی را درهم خواهند نوردید.»
تحقیقات ComScore نشان می‌دهند که ناحیه آسیا-پاسیفیک با دارا بودن بیشترین سهم از کاربران جهانی اینترنت 41 درصد از کل این بازار را به خود اختصاص داده است. اروپا با 28 درصد در جایگاه دوم و آمریکای شمال (18 درصد)، آمریکای لاتین (7 درصد) و افریقا و خاورمیانه با 5 درصد در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.
باوجود اینکه آمرریکای شمالی در رده سوم قرار دارد اما ایالات متحده در جایگاه دومین کشور جهان از نظر تعداد کاربران آنلاین قرار داشته و 16.1 درصد از کل کاربران اینترنت جهان در این کشور حضور دارند. بگفته این گزارش مقام اول با 17.8 درصد متعلق به کشور چین می‌باشد.

No comments:

Post a Comment