Tuesday, January 27, 2009

آخوندها: ورزش یوگا در دین اسلام حرام است



سایت فارسی شبکه خبری العربیه: شوراى علماى اندونزى كه عاليترين تشكيلات اسلامى در اين كشور است، روز دوشنبه 26-1-2009 از مسلمانان اين كشور خواست تا از انجام ورزش "يوگا" خوددارى كنند.
اين فتوا در پايان جلسه اعضاى شوراى مذكور كه به مدت سه روز در شهر بادانگ واقع در جزيره سوماترای اندونزى ادامه داشت صادر شده است، به گفته صادر كنندگان فتواى مذكور ورزش يوگا برخى از عبادتهاى مذهب هندویسم را شامل می شود كه در دين اسلام حرام است ، ووجود چنين امور در ورزش ياد شده باعث تضعيف عقيده مسلمانان خواهد شد.
به گزارش خبرگزارى رسمى اندونزى به نقل از رئيس شوراى علمای اين كشور، "صدور اين فتوا از اهمیت فراوانی براى مسلمانان بر خوردار بود كه آنها نبايد عمل درست را با عمل اشتباه با درآمیزند .
شيخ معروف امين رئيس مجلس علما "ورزش يوگا را كه داراى حركات مذهبى هندوسى است مخالف عقيده اسلامى" دانست، وى همچنين افزود: "مسلمانان نبايد ورزشهایى را انجام دهند كه باعث تضعيف عقيده اسلامى شان مى شوند".
گفتنى است چندى پيش، اين ورزش هندى موجب بحث و جدال در بين مسلمانان مالزى نيز شده بود كه بالآخره با مداخله نخست وزير اين كشور مردم اجازه انجام اين ورزش را یافتند.

No comments:

Post a Comment