Friday, January 30, 2009

برادر فرزاد کمانگر در آستانه بازداشت



فعالان حقوق بشر در ایران
مهرداد کمانگر به دلیل اطلاع رسانی و پیگیری وضعیت برادر خود با شکایت وزارت اطلاعات در آستانه بازداشت قرار دارد.
مهرداد کمانگر ، برادر فرزاد کمانگر معلم محکوم به اعدام به دلیل اطلاع رسانی وضعیت برادر خود و گفتگوی رسانه ای و همچنین شرکت در راهپیمایی مردم کامیاران در حمایت از برادر محکوم به اعدام خود با شکایت وزارت اطلاعات توسط دادگاه عمومی و انقلاب کامیاران به تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی متهم گردید.
نامبرده طی تماس تلفنی برای روز یکشنبه مورخه 13 بهمن ماه به دادسرای عمومی و انقلاب کامیاران احضار گشته است ، مسئولین دادگاه از ایشان خواسته اند در زمان مراجعه به بازپرسی جهت ارائه آخرین دفاعیات ، وثیقه ای سنگین را همراه خود داشته باشد تا با ارائه ضمانت حداقل بتواند تا زمان برگزاری دادگاه آزاد بماند.
خانواده فرزاد کمانگر به دلیل فشارهای وارده منجمله مصادره اموال ، قادر به تامین چنین ضمانتی نیستند ، آنها چنین اتهامی را فاقد وجاهت و مشروعیت میدانند . پیشتر نیز در مصاحبه مجموعه با برادر دیگر فرزاد کمانگر وی از اعمال فشارها بر خانواده خود سخن گفته بود. بدیهی است در صورت عدم انصراف وزارت اطلاعات از شکایت خود یا عدم تامین وثیقه آقای کمانگر بازداشت خواهد گردید.
در پی احضار آقای مهرداد کمانگر بعنوان سرپرست این خانواده ، جو نارضایتی در بین مردم کامیاران که با حساسیت بالایی موضوع فرزاد کمانگر را پیگیری می نمایند ایجاد شده است. از سویی دیگر تعدادی از اعضای كانون وكلاي دادگستري منجمله خلیل بهرامیان آمادگی خود را برای دفاع از ایشان و پیگیری پرونده مذکور اعلام داشته اند.

No comments:

Post a Comment