Tuesday, January 27, 2009

زندانیان سیاسی معترض زندان اوین در سلولهای انفرادی


فعالان حقوق بشر در ایرانزندانیان معترض یا تلاش گر برای احقاق حقوق خود در زندان اوین به سلولهای انفرادی این زندان منتقل گردیده اند.
با روی کار آمدن فردی به نام بزرگ نیا بعنوان مدیر در بند 350 زندان اوین ، موجی از اذیت و آزار سیستماتیک زندانیان عقیدتی در این بند آغاز گردید ، وی با وضع قوانین نامعقول و خارج از قاعده حقوقی و سوء استفاده از قدرت خود موجب تبعید دهها زندانی عقیدتی و منحل کردن تنها بند امنیتی تهران گردید. نامبرده با اصرار بر پیشبرد برنامه های خود رعایت حقوقی چون ملاقات حضوری با خانواده یا حتی تماس تلفنی را منوط به شرکت در برنامه های فرمایشی چون نماز جماعت یا عزاداری نموده بود.
در این رهگذر آخرین زندانیان عقیدتی این بند با اعتراض به رویه آقای بزرگ نیا با امتناع از حضور در برنامه های وی از حق ملاقات با خانواده و سایر حقوق محروم گردیدند . در آخرین اقدام آقای بزرگ نیا به شنود تلفنی تماسهای زندانیان با خانواده پرداخت که زندانیان عقیدتی این بند به موضوع مذکور اعتراض نمودند.
محمد حسن فلاحیه زاده و علی صارمی دو زندانی عقیدتی این بند با نگارش نامه ای اعتراضی در خصوص محرومیت چند ماهه آنان از حق ملاقات با خانواده و همچنین اشاره به موضوع شنودهای تلفنی و سوء استفاده مدیریت بند از قدرت خود درخواست رعایت قانون را نمودند. این زندانیان عنوان داشتند در صورت تداوم رویه غیرانسانی جاری در این بند دست به اعتصاب غذا خواهند زد.
ریاست بند مذکور پس از دریافت نامه اعتراضی این زندانیان دستور انتقال آنان به سلولهای انفرادی بند 240 را صادر نمود که با موافقت حفاظت زندان این دو تن در تاریخ 5 بهمن ماه به سلولهای انفرادی منتقل گردیدند. با توجه به مشکلات تردد خانواده ها از وضعیت فعلی این افراد هیچگونه اطلاعی در دست نیست.
همچنین حمیدرضا محمدی دیگر زندانی عقیدتی اندرزگاه 7 زندان اوین که حاضر به قبول شرایط کار رایگان و اجباری نگردیده بود از تاریخ 5 بهمن ماه به عنوان تبعید به اندرزگاهی دیگر از سالن خود خارج گردیده و تا این لحظه هیچگونه اطلاعی از سرنوشت آقای محمدی حاصل نگردیده است. احتمال انتقال نامبرده به بند 240 و سلولهای انفرادی وجود دارد.
لازم به یادآوری است زندانی سیاسی احمد دانش پذیر که در آستانه آزادی قرار داشت نیز با اعلام شکایت قاضی ناظر بر زندان بعنوان توهین به مقام قضائی از تاریخ 22 دیماه به سلولهای انفرادی بند 240 زندان اوین منتقل گردیده است. از وضعیت ایشان نیز کماکان اطلاعی در دست نیست.

No comments:

Post a Comment