Thursday, January 29, 2009

ممانعت از ورود مسیحیان فارسی زبان به داخل كلیسا


مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران: مسئولین كلیسای آشوری شهرآرا در تهران مانع ورود مسیحیان فارسی زبان به داخل كلیسا شدند.
به نقل از منابع آگاه، مسئولین "كلیسای آشوری شهرآرا" از ورود مسیحیان فارسی زبان به جلسات و برنامه های پرستشی و موعظات كلیسایی كه هر هفته بزبان فارسی روزهای جمعه و یكشنبه برای مشتاقان و علاقمندان به این آئین برگزار می شود جلوگیری كرده و مانع از ورود آنان به داخل كلیسا شدند.
در پی این رویداد عجیب بدلیل عدم اجازه ورود شركت كنندگان به داخل كلیسا ، جلسات هقتگی كه عموما اكثریت جمعیت آن را هموطنان مسیحی فارسی زبان تشكیل می دادند علیرغم میل خواسته مسئولین و ایمانداران مسیحی از سوی شبان كلیسا تعطیل اعلام شد.
كشیش ویكتور، شبان كلیسای شهرآرا پس از اعلام تعطیلی جلسات خاص فارسی زبانان از ذكر دلایل و توضیح بیشتر در اینمورد خودداری كرد.
كمیته مسیحیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران ،روند این جریان را در پی تداوم فشارها و سلسله اقداماتی می دانند كه از سوی مقامات امنیتی كشور و با هدف پاكسازی مسیحیت با هویت ایرانی و جلوگیری از رشد و اشاعه مسیحیت در بین هموطنان فارسی زبان در دستور كار خودقرار داده است.
یادآوری این مطلب كه در اصل هجدهم اعلامیه جهانی حقوق بشر بصراحت بیان شده ، هر شخصي حق دارد از آزادي انديشه، وجدان و دين بهره مند شود. و اين حق مستلزم آزادي تغيير دين يا اعتقاد و همچنين آزادي اظهار دين يا اعتقاد، در قالب آموزش ديني، عبادت‌ها و اجراي آيين‌ها و مراسم ديني به تنهايي يا به صورت جمعي، به طور خصوصي يا عمومي است.
لازم به ذكراست كلیسای آشوری شهرآرا حدود هشت سال است كه به جهت خدمت به مسیحیان فارسی زبان در روزهای جمعه و یكشنبه اقدام به برگزاری جلسات عبادی و پرستشی و موعظه كلام بزبان فارسی می كند .

No comments:

Post a Comment