Tuesday, January 27, 2009

گرد هم آیی ایرانیان دربروکسل


سایت مجاهدین خلق
روز سهشنبه 8بهمن، هزاران ایرانی آزاده در یك گردهمایی بزرگ كه با حضور رئیسجمهور برگزیده مقاومت در مقابل مقر اتحادیه اروپا در بروكسل برگزار شد‌ ، پیروزی بزرگ عدالت و مقاومت بر سیاست مماشات و زد و بند وحذف نام سازمان پرافتخار مجاهدین خلق ایران ازلیست تروریستی را جشن گرفتند. این گردهمایی كه مستقیماً از طریق ماهواره پخش میشد‌ ، توسط مجاهدین شهر اشرف و ایرانیان در داخل و خارج كشور همراهی میشد. رئیسجمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی پس از برگزاری یك كنفرانس مطبوعاتی در بروكسل به ریاست مشترك دكتر آلخو ویدال كوادراس نایب رئیس پارلمان اروپا و استروان استیونسون نایب رئیس گروه احزاب مردم و احزاب دموكرات مسیحی درپارلمان اروپا و باشركت وسخنرانی شماری از برجستهترین نمایندگان پارلمانها ازكشورهای مختلف اروپایی و حقوقدانان و شخصیتهای سیاسی، در گردهمایی ایرانیان در بروكسل حضور یافت. ‌پیش از سخنان رئیسجمهور برگزیده مقاومت ایران‌ ، پیام رهبر مقاومت قرائت گردید. سپس خانم مریم رجوی سخنرانی كردند. در این مراسم لرد اسلین قاضی پیشین دادگاه عدالت اروپا وعضوبرجسته مجلس اعیان طی پیامی به گردهمایی بزرگ بروكسل كه توسط خانم اودیل اسلین قرائت شد، گفت: «نتوانستم در حضور شما باشم اما همسرم این پیام را از جانب من براى شما قرائت می‌كند‌‌ ، امروز یك روز بسیار مهم است نه تنها براى سازمان مجاهدین بلكه براى اصول دمكراسی و حكومت قانون در اروپا‌ ، نهادهای اروپایی باید این فعالیتها را كنترل بكنند. اما چنین كنترلهایی در اتحادیه اروپاباید براساس اصولی كه در اروپا تدوین شده، انجام بشود اولین شرط در این مبارزه براى كنترل فعالیتهای تروریستی باید بر این اساس صورت بگیرد‌ ، رأی دادگاه عدالت اروپا در این پروسه هدایتگر بود. دادگاه پوئك در انگلستان و دادگاه استیناف انگلستان به وضوح و به‌طور قطعی نشان داد كه هیچ مدرك و سندی كه بتوان براساس آن نام سازمان مجاهدین را در لیست قرار داد، توجیه پذیر نیست طی سالهای گذشته تلاشهای اعضای مجاهدین و حامیان آنها نشان داد كه هیچ توجیهی براى حفظ این سازمان در لیست وجود ندارد، حكومت قانون باید مورد احترام قرار بگیرد. به همت رزمندگان شجاع شهر اشرف‌ ، آنها شایسته چنین پیروزی هستند و من بهعنوان یك وكیل و بهعنوان یك شهروند بسیار خوشبختم كه چنین پیروزی محقق شده و از جانب خودم و همه دوستانم به شما تبریك میگویم و به خانم مریم رجوی تبریك میگویم». سپس دكتر آلخو ویدال كوادراس نایب رئیس پارلمان اروپا در گردهمایی بروكسل گفت: «برادران و خواهران عزیزم در سازمان مجاهدین‌ ، و خانم رئیسجمهور عزیز این افتخار بزرگی است براى من كه توانستهام این پیروزی بزرگ را در كنار شما باشم‌ ، براى خودم و همكارانم در پارلمان اروپا و همه پارلمانهای ملی در كمیته جستجو براى عدالت‌ ، امروز یك روز فراموش ناشدنی است‌ ، كه این همه سال در انتظار آن بودیم. بهعنوان یك شهروند اروپایی كه مخالف این سیاست استمالت در برابر رژیم مستبد حاكم بر ایران بودم‌ ، من امروز احساس افتخار میكنم كه ما موفق شدیم حق را به ملت ایران و مقاومت ایران برگردانیم و حقیقت و عدالت بالاخره به ثمر رسید. من هم‌چنین‌ میخواهم تبریك بگویم به دوستان گرامی ام در شهر اشرف‌ ، خصوصا به خانم پارسایی فرمانده قرارگاه اشرف‌ ، من روزهای بسیار زیبایی را در شهر اشرف گذراندم‌ ، در كنار این زنان و مردان قهرمان كه هرگز فراموش نخواهم كرد‌ ، و امروز‌ ، خانم رئیسجمهور زمان آن است كه درود بفرستیم به یك فرد بسیار عزیز‌ ، آن هم فرزند بسیار گرامی شما دخترتان اشرف درشهر اشرف. چون او به خوبی به زبان اسپانیایی صحبت‌ می‌كند‌ ، لذا من به زبان اسپانیایی به او درود میفرستم. میدانیم كه این برچسب ناحق تروریستی مشكلات متعددی را براى ساكنان شهر اشرف ایجاد كرده بود و واقعا جای شرمساری است براى رهبران اروپایی كه این سیاست استمالت را در قبال رژیم ملاها و بر علیه مقاومت ایران به پیش بردند. من میخواهم امروز اعلام بكنم كه ما با تمام نیروی خود به حمایت از شما خواهیم برخاست و به حمایت از شهر اشرف.
بعد از بركناری برچسب تروریستی هرگونه نقض حقوق شهروندان شهر اشرف غیرقابل قبول خواهد بود ما آن را نخواهیم پذیرفت. نقض حقوق اشرف نقض دموكراسی و پایمال كردن حقوق پناهندگی و حقوق بينالمللى و ارزشهای انسانی و ما در برابر هرگونه نقض ساكنان اشرف بهپا خواهیم ایستاد. دوستان عزیزم در تمام حیات سیاسیام هیچوقت چنین انسانهایی نظیر شما متعهد به آرمانشان ندیدم. كسانی كه حاضرند همه چیز را براى آرمان خود، براى دموكراسی فدا بكنند و امروز روز بزرگی است براى دموكراسی و شما تضمینی هستید براى دموكراسی براى آزادی و حقوقبشر براى ملت ایران. هم‌چنین‌ میخواهم از این فرصت استفاده بكنم براى اینكه تبریك بگویم به یك شخصیت بسیار برجسته كه البته او را هرگز ملاقات نكردهام اما احساس میكنم كه او به قلب من بسیار نزدیك است میخواهم تبریك بگویم به مسعود رجوی, به او بهعنوان رهبر تاریخی مقاومت ایران تبریك میگویم، نه بهخاطر این پیروزی فقط، بلكه بهخاطر پرورش چنین نسل متعهد از ملت ایران كه این مقاومت را علیه رژیم ایران هدایت میكند. من بسیار خوشحالم كه ساكنان شهر اشرف امروز توانستند بعد از شش سال، صدای مسعود رجوی را با گوشهای خود بشنوند. من امیدوارم كه بهزودی این امكان را داشته باشم كه با او دیدار كنم و بتوانم تحسینی كه براى او قائل هستم، ابراز دارم. دوستان عزیزم، امروز روز پیروزی بزرگی است. اما یك مسیر و مبارزه طولانی را در پیش رو داریم. اگر همانطور كه تابحال كار كرده‌ایم‌، در كنار هم مبارزه كنیم، قطعا در آینده، آینده و دمكراسی را به ارمغان خواهیم آورد. درود به ایران آزاد و دمكراسی».

No comments:

Post a Comment