Wednesday, January 28, 2009

پيغام های تلفنی مردم در روزنامه آفتاب يزد


پيغام های تلفنی مردم
پيغام های تلفنی مردم در روزنامه آفتاب يزد
پنج شنبه,10 بهمن,1387 / 29 ژانويه 2009
*** از كرج تماس مي‌گيرم. درحالي كه بعضي سياستمداران و اقتصاددانان مستقل اعلا‌م مي‌كنند كه وضع اقتصاد مملكت در مرز بحران قرار دارد دولت هم مي‌فرمايد وضع اقتصاد خيلي با نشاط است،‌مردم هم در اين ميان مانده اند كه بالا‌خره خوشحال باشند يا غمگين؟ جشن بگيرند يا عزا؟ بخندند يا گريه كنند؟
*** به خدا ديگر از اين همه كلي گويي و شعار خسته شده‌ايم هر كانديدايي چه براي رياست جمهوري چه براي نمايندگي شعار مي دهد كه من براي خدمت ميآيم و اوضاع را بهتر مي‌كنم وچه وچه، اما هيچ كدام برنامه روشن و مشخصي حداقل براي مسائل اقتصادي كه بيشترين دغدغه مردم است نمي دهند، ‌طبيعي است كه هيچ كس نمي‌گويد من براي علا‌قه به پست و مقام ميآيم، همه خدمتگزار و فدايي مردم هستند اما بعضي از آنها بعد از انتخابات و انتخاب شدن چون برنامه مشخصي ارائه نداده اند كسي هم نمي‌تواند از آنها بازخواست كند. به هرحال من، خانواده و دوستاني كه مي شناسم در صورت عدم ارائه برنامه‌اي روشن در انتخابات به كانديداها راي نخواهيم داد.(3/11)
*** در خبرها خواندم كه نماينده آمل گفته‌اند مردم در گراني‌هاي اخير آقاي احمدي نژاد را مقصر نمي‌دانند،‌من نمي‌دانم اگر رئيس دولت ، ‌مسئول اين وضع نيست پس چه كسي مقصر است؟ در حالي كه در تمام دنيا قيمت‌ها پايين آمده و ركود اقتصادي هست در ايران مرتب بعضي قيمت‌ها بالا‌ مي رود، دولت ممكن است درآمدن بحران تقصير نداشته باشد ولي در مورد وضعيت صندوق ارزي و همچنين كمك‌هاي بلا‌عوض يا وام به بعضي كشورها ،‌مسئوليت با چه كسي است؟(3/11)
*** جسارتا مي‌خواستم برخي اصولگرايان به نمايندگي از مردم تعداد آراي رئيس جمهور آينده را اعلا‌م مي كنند بپرسم كه اين نظر پرسي را چه وقت از مردم به عمل آوردند؟ چون من هر چه در اين صفوف اتوبوس و داخل تاكسي‌ها استراق سمع مي‌كنم مي‌بينم كه راجع به بعضي از آقايان نظر خوشي ندارند و صحبت‌هايي مي‌شود كه از تكرارش خودداري مي‌كنم،‌حالا‌ اين آقايان چطور ادعا مي‌كنند كه به نمايندگي از طرف مردم صحبت مي‌كنند و نتيجه آراء مردم را پيشاپيش در انتخاب رياست جمهوري آينده اعلا‌م مي‌كنند؟(3/11)
*** گفته شده طبق توافق با تركمنستان، قيمت گاز وارداتي را اعلا‌م نمي‌كنيم! جناب وزير نفت،‌ما ملت ايران از نظر بعضي سياستمداران نسبت به خبرهاي مملكت خودمان نامحرم بوديم و اين امر نامحرم بودن حالا‌ حالا‌ها ادامه خواهد داشت،‌مثلا‌ ما نسبت به موجودي صندوق ذخيره ارزي نامحرميم، نسبت به قرارداد نفت وگاز با چين نامحرميم، نسبت به قرارداد در حال انعقاد خط لوله صلح نامحرميم، نسبت به فروش گاز به تركيه و قرار داد آب به كويت و حق سهم ايران در درياي مازندران و بسياري از مسائل مملكتي كه صاحب اصلي آن ملت ايران هستند نامحرميم،‌البته كاري هم نمي شود كرد، نامحرم بودن در ذات ماست. (3/11)
*** آيت الله جوادي آملي فرموده‌اند وجود 15 ميليون جوان مجرد براي ما يك خطر است، من به عنوان يك ايراني عرض مي‌كنم در مدت زماني ‌كه قيمت نفت به شدت افزايش يافت موقعيتي طلا‌يي و تكرار نشدني براي مسئوليني كه احساس تكليف مسئوليت ودلسوزي براي ايران و ايراني مي‌كردند، به وجود آمده بود تا با سرمايه‌گذاري‌هاي داخلي، كشور را حداقل از معضل بيكاري عده اي از جوانان كه موجب شد 15 ميليون جوان، مجرد بمانند نجات دهند اما افسوس كه اين دوران طلا‌يي به سرآمد. (3/11)
به نظر مي‌رسد كه زمان آن فرا رسيده باشد در كشور ما احزاب فعال و معتبر سياسي امكان تاسيس راديو و تلويزيون داشته باشند، با نظارت دولت ،‌البته و تحت شرايطي. احزابي كه داراي مجوز و قانوني هستند وحق فعاليت دارند اينها بايد اين امكان را داشته باشند ازطريق شبكه راديويي و تلويزيوني خودشان با مردم جامعه در ارتباط باشند،‌چرا كه الا‌ن بعضي از برنامه هاي صدا و سيما متاسفانه معمولا‌ در اختيار يك تفكر سياسي خاص قرار گرفته و ديدگاه‌هاي همه احزاب فعال و قانوني جامعه را منعكس نمي‌كند.(3/11)
*** همانطور كه مطلع هستيد در 21 ماه گذشته 48 نفر در اثر سوء تغذيه مردند ( طبق آمار سازمان بهشت زهرا) و جاي تاسف است كه در سايت نوشته بود در ژاپن فقط 11مورد قتل در سال 2008 صورت گرفته، براي ما خيلي تاسف آور است ، من يك پيشنهاد خدمتتان داشتم، مي خواستم عرض بكنم شما لطف كنيد اين قسمت حوادث را از اين روزنامه وزينتان حذف كنيد به جاي آن رسالت خبرنگاري تان را در شناسايي صحيح انقلا‌ب اسلا‌مي و مفاهيم اصيل اسلا‌م ناب محمدي به مردم ابلاغ كنيد، اين قسمت حوداث جز اينكه به جسم و روح مردم فشار وارد كند مشكلي را حل نمي كند، تمنا مي كنم اصل اسلا‌م و اصل انقلا‌ب كه برايش جان داديم را براي جوان و براي مردم بيان بفرمائيد.(3/11)
***مدتي است كه بعضي از افراد با چاپ كارت ويزيت و ارائه آن به ارباب رجوع خود را مهندس و دكتر مي‌خوانند تا كلا‌س‌خود را بالا‌برده و بدين وسيله بتوانند از مزاياي غيرقانوني آن سوء استفاده نمايند، شخصي كه آمپول مي‌زند يا كمي به داروها آشنايي دارد خود را دكتر و آنكه كمي به نصب آنتن تلويزيون و ماهواره و كامپيوتر آشنايي دارد خود را مهندس مي‌داند، آيا شده تاكنون آنهايي كه به دروغ از اين عناوين سوء استفاده مي‌كنند جريمه يا متنبه شده باشند؟ آيا مسئولين عاليرتبه به عواقب عملكرد اينگونه افراد واقفند؟ يك دانشجو وقتي بفهمد در چنين دوره‌اي بدون درس خواندن و استخوان خرد كردن مي‌تواند با جعل چنين عناويني به راحتي بهره‌برداري كرد درس و مشق را رها مي‌كند، آن وقت است كه دكتر قلا‌بي آدم مي‌كشد و مهندس قلا‌بي پلي كه مي‌سازد سر مردم خراب مي‌شود. (3/11)
*** مدتي است كه بعضي از افراد با چاپ كارت ويزيت و ارائه آن به ارباب رجوع خود را مهندس و دكتر مي‌خوانند تا كلا‌س‌خود را بالا‌برده و بدين وسيله بتوانند از مزاياي غيرقانوني آن سوء استفاده نمايند، شخصي كه آمپول مي‌زند يا كمي به داروها آشنايي دارد خود را دكتر و آنكه كمي به نصب آنتن تلويزيون و ماهواره و كامپيوتر آشنايي دارد خود را مهندس مي‌داند، آيا شده تاكنون آنهايي كه به دروغ از اين عناوين سوء استفاده مي‌كنند جريمه يا متنبه شده باشند؟ آيا مسئولين عاليرتبه به عواقب عملكرد اينگونه افراد واقفند؟ يك دانشجو وقتي بفهمد در چنين دوره‌اي بدون درس خواندن و استخوان خرد كردن مي‌تواند با جعل چنين عناويني به راحتي بهره‌برداري كرد درس و مشق را رها مي‌كند، آن وقت است كه دكتر قلا‌بي آدم مي‌كشد و مهندس قلا‌بي پلي كه مي‌سازد سر مردم خراب مي‌شود. (3/11)
**** من جزء كساني هستم كه مي‌خواهم در رابطه با مسائل كشور صحبت كنم، چه اقتصاد پرمشكل چه ديپلماسي قابل انتقاد و چه... ولي متاسفانه اين قدر مسائل كوچك ما را سرگرم كرده است كه نمي‌توانيم به مسائل عمده بپردازيم خودمان كارگر ساده در كارخانه‌اي هستيم كه 2000 نفر پرسنل دارد و حـتي حق بيمه كارگران را نمي‌پردازد كه بتوانند دفترچه‌هايشان را تمديد كنند. (3/11)

No comments:

Post a Comment