Saturday, January 24, 2009

دكترا براي مدير حراست -گرفتن مدرک براي وابستگان دولت نهم

دكترا براي مدير حراست
گرفتن مدرک براي وابستگان دولت نهم - یکشنبه 6 بهمن 1387 [2009.01.25]
آرش معتمد
درحالي كه به نظر مي رسد با وجود افشاي مدرك جعلي مدرك كردان، پرونده اين موضوع در دولت نهم بسته شده، اكنون برخي منابع در دانشگاه علامه خبر داده اند كه اين پروژه دراشكال ديگردرحال پيشروي است؛ که آخرين مورد آن تلاش براي اخذ مدرک دکترا براي مديرکل فعلي حراست وزارت علوم، يعني علي اصغر زارعي است.
علي اصغرزارعي از مديران پروژه بومي سازي دانشگاه ها كه قبلا خبرگزاري ايسنا تحت عنوان دكتر از وي ياد كرده بود درباره بومي شدن دانشگاه ها تاكيد كرده بود كه: "بومي شدن دانشگاه مي تواند تا حدودي از ناهنجاريهايي كه از مواردي مانند دوري، عدم كنترل و نظارت خانواده بر دانشجو و مسائل مالي و خوابگاهي براي دانشجويان پيش مي آيد، جلوگيري كند."
اصغر زارعي با تحصيل در حوزه بين الملل دانشگاه علامه طباطبايي مدتي است كه با نام دکتر و استاد و جديداً حتي به نام عضو هيات علمي دانشگاه علامه طباطبايي مصاحبه و يا مطالبي را منتشر مي‌کند. او اخيراً با حمايت مديران دانشگاه علامه به عنوان دانشجوي دکترا به اين دانشگاه وارد شده و بلافاصله با وجود مخالفت برخي از استادان موضوعي رابراي تز دکترا به تصويب رسانده است. منابعي كه اين خبررا اعلام كرده اند مي گويند هرچند اصغر زارعي هنوز مراحل تصويب تزخود را کامل نكرده ولي با عنوان دکترا و حتي استادي دانشگاه علامه طباطبايي به مصاحبه و انتقاد از حکومت تازه آمده اوباما پرداخته است. از اين رو به گفته اين منابع به نظر مي رسد خيلي دور نيست که نسل جديدي از اين استادان تازه رسيده جايگزين استادان حذف شده اي چون دکتر بشيريه و دکتر سمتي شوند.
آخرين گفت وگوي اصغر زارعي در سايت تابناك در نشاني اينترنتي http://www.tabnak.ir/pages/?cid=33690 درج شده كه از وي تحت عنوان دكتر و عضوهيات علمي دانشگاه نام برده شده است.
اصغر زارعي زماني در گفت وگو با خبرگزاري مهر گفته بود: "طبق بخشنامه اي که قبل از دولت نهم در وزارت علوم تهيه و به دانشگاه ها ابلاغ شده است نبايد هيچ دانشگاهي اردوهاي تفريحي دانشجويي را به صورت مختلط برگزار کند. در صورتي که اين اردوها به صورت مختلط در دانشگاهي برگزار شود و در پي آن تبعات خلاف مقررات به وجود آيد، معاونت فرهنگي دانشگاه بايد بر اساس ظوابط پاسخگو باشد." ولي او هيچگاه نگفته دانشجويي كه هنوز مدرك دكتراي خود را دريافت نكرده اگر تحت عنوان دكتر درمصاحبه ها و... شركت كند از لحاظ اخلاقي وقانوني چه حكمي خواهد داشت.
زارعي درمراسمي كه درچهارشنبه 2/8/86 با حضور وزير و مدير كل حراست وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، محمدي مدير كل حراست استان اصفهان و جعفري رئيس اداره اطلاعات شهرستان كاشان در معارفه محمدرضا منزوي به عنوان سرپرست حراست دانشگاه كاشان برگزار شد،تاكيد كرده بود كه : "حراست چشم تيزبين نظام در محيط‌هاي مختلف است ...مانند چراغي مسير راه را براي ديگران روشن كند و مشاور امين تك‌تك افراد دستگاه باشد."
به اين ترتيب به نظر مي رسد اين "مشاور امين" مايل است با طرح نام خود دركنار عنوان دكترايي كه هنوز موفق به دريافت آن نشده است تعريف جديدي از مفهوم "امين تك تك افراد دستگاه " ارائه بدهد.

No comments:

Post a Comment