Saturday, January 24, 2009

برادر فرزاد کمانگر از وضعیت وی میگوید



فعالان حقوق بشر در ایران
برای شفاف سازی و اطلاع از آخرین وضعیت حقوقی و شرایط فرزاد کمانگر ، معلم محکوم به اعدام ، گفتگویی را با فرشاد کمانگر برادر ایشان داشتیم که شرح آن در پی می آید :
آقای کمانگر، برخی شنیده ها حاکی از اعمال ماده 18 (بازنگری) در مورد پرونده برادر شما می باشد ، آیا شما این گفته ها را تائید میکنید ؟
حکم اعدام برادرم ، در خردادماه گذشته در دیوان عالی کشور تائید و پرونده برای اجرا به دایره اجرای احکام رفته است اما در تاریخ 7/5/87 به بند 209 زندان اوین منتقل شد ، با توجه به شرایط جدید بازجویی های انجام شده ومحرز شدن بیگناهی ایشان ، درخواست اعمال ماده 18 توسط برادرم و وکیل محترمشان به قوه قضائیه ارسال شده ، اما تاکنون هیچ مرجع قضائی بعد از شش ماه که مدت طولانی هم می باشد از قبول یا رد این درخواست سخنی به میان نیاورده است و در مراجعات مکرر ما به دادگاه انقلاب هیچ پاسخ روشنی دریافت نکردیم ، در واقع پرونده هنوز در شعبه اجرای احکام دادگاه انقلاب می باشد و با توجه به وضعیت پرونده هایی که در اجرای احکام هستند، هیچ چیزی بعید نیست و همچنان ما نگران وضعیت او هستیم .
آقای بهرامیان وکیل ایشان در مصاحبه هایی عنوان داشته اند که جای هیچگونه نگرانی نیست و تغییراتی در پرونده به وجود آمده ، شما از روند بازجویی ها و وضعیت فعلی اطلاعی دارید ؟
طی ملاقاتهایی که با آقای بهرامیان و با حضور کارشناسان وزارت اطلاعات و فرزاد داشته ایم ، کارشناس مربوطه بارها اعلام نمود که با توجه به بازجویی های اخیر و تحقیقات به عمل آمده در این زمینه و شواهد و مدارک موجود ، اتهام قبلی ایشان مبنی بر عضویت در حزب پ.ک.ک شامل فرزاد نمی شود و در روند تحقیقات قبلی در کرمانشاه و سنندج در حق ایشان اجحاف هایی صورت گرفته و از نظر وزارت اطلاعات هیچ مدرکی دال بر عضویت فرزاد وجود ندارد و به گفته ایشان به زودی تغییرات پرونده از طریق مراجع قضائی اعلام میشود. اما از آن تاریخ کوچکترین تغییر ملموسی در پرونده رخ نداده ، حتی فرزاد به زندان رجایی شهر بازگردانده شده و ملاقات ایشان نیز قطع شده است.
در خبرها آمده بود که 29/10/87 به دادگاه احضار شدند ، دلیل این احضار و رفتن مجدد ایشان چه بوده ؟
صح یکشنبه دوستان فرزاد از زندان با ما تماس گرفتند که فرزاد را بصورت ناگهانی همراه با متهم دیگر پرونده در ساعت شش و نیم صبح از بند خارج کردند ، با توجه به اینکه هیچ اطلاع قبلی به آقای بهرامیان یا به خود فرزاد در مورد تشکیل جلسه دادگاه داده نشده بود ، باعث اضطراب و نگرانی خانواده گردید به گونه ای که مادر ما هم به بیمارستان منتقل شد و روزی پر تنش و اضطراب برای ما بود ، چون در پرونده های سیاسی هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و ما هر روز منتظر خبر نگران کننده ای هستیم . بهرحال فرزاد بعد از ظهر همان روز از زندان با ما تماس گرفت که زنده است و در تماس تلفنی گفت بازپرس حتی یک سئوال هم از او نپرسیده و هیچ نیازی به اعزام او به بازپرسی نبوده ، فکر میکنم اینگونه کارها بیشتر در راستای وارد کردن فشارهای روحی و روانی به فرزاد و خانواده ما می باشد ، ضمناً به گفته خود فرزاد با پابند ، دستبند و تحت شدیدترین تدابیر امنیتی از زندان خارج شده که بیشتر برای تحقیر ایشان و نشان دادن ایشان به مثابه یک مجرم خطرناک است . با این وضعیت من فکر نمیکنم نشانی از تغییر مثبت در وضعیت پرونده او باشد.
در پایان اگر خواسته یا نکته ای دارید بفرمائید
ضمن تشکر از مردم و نهادهای مدنی ، کارگری و معلمان به خاطر حساسیت و پیگیری آنان نسبت به پرونده ، تا آزادی فرزاد ما را تنها نگذارند و چون از نظر ما وضعیت فرزاد هنوز نگران کننده است.

No comments:

Post a Comment