Thursday, January 22, 2009

رژیم تهران باید حمایت از گروههای تروریستی را متوقف کند


به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، هيلاري کلينتون وزير امور خارجه آمريکا در مراسمي با حضور باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا، سناتور جرج ميچل را به عنوا ن فرستاده آمريکا در خاورميانه و ريچارد هولبرورک را به عنوان فرستاه اين کشور در افغانستان و پاکستان معرفي کرد.
خانم کلينتون طی سخنانی گفت همه ما مي دانيم که بدون تلاشهاي ديپلماتيک گسترده، استقرار صلح و آرامش در خاورميانه ميسر نيست و به همين منظور است که رئيس جمهور آمريکا براي خاورميانه يک فرستاده ويژه در نظر گرفته است.
وي خاطر نشان کرد، همچنين رئيس جمهور آمريکا يک فرستاده ويژه در امور افغانستان و پاکستان تعیین کرده است.
وزير امور خارجه آمريکا گفت اين اقدام نشان مي دهد ديپلماسي، اولويت نخست رياست جمهوري اوباما است.
خانم کلينتون گفت هيچ کجاي دنيا به اندازه اين دو منطقه نقش مهمي در دنياي پيچيده ما بازي نمي کنند.
باراک اوباما نیز طی سخنانی در باره افغانستان گفت اوضاع در این کشور سخت و پیچیده است و مردم آمریکا و جامعه بین المللی باید درک کنند که پیشرفت در افغانستان به زمان نیاز دارد.
رئيس جمهور آمريکا در باره اوضاع خاورمیانه نیز گفت حماس بايد موجودیت اسرائيل را به رسميت بشناسد و ما با بي گناهان فلسطيني ابراز همدردي مي کنيم. واشنگتن خود را متعهد به دفاع از اسرائيل مي داند و متعهد به تشکيل دو دولت در کنار يکديگر است.
باراک اوباما گفت زمان آن فرا رسيده است که کشورهاي عربي با اسرائيل روابط خود را عادي سازند و برخی کشورهاي منطقه (رژیمهای تهران و دمشق) نیز بايد حمايت خود را از سازمان هاي تروريستي متوقف کنند.
از سوی دیگر وزیر خارجه اسرائیل در تماس با همتای آمریکايی خود اعلام کرد تل آویو آماده از سرگیری گفتگوهای صلح با حکومت خودگردان فلسطینی به رهبری محمود عباس است.
خانم لیونی هرگونه گفتگو و مذاکره با گروه صلح ستیز حماس را رد کرد.

No comments:

Post a Comment