Thursday, January 22, 2009

درگيری مردم با نيروی انتظامی در مازندران



ایسنا: درپی دستگيری و بازداشت سه تن از اعضای شورای روستای ازنوای بهنمير اهالی این روستا عصر و شب گذشته به عنوان اعتراض مقابل بخشداری بهنمیر تجمع کردند .اين تجمع كه بعدازظهر چهارشنبه در محل بخشداری آغاز شده بود منجر به درگيری مردم با نيروی انتظامی و بخشدار بهنمیر شد.
تعداد زيادی از این اهالی با شكستن درب و پنجره بخشداری مانع خروج بخشدار از ساختمان بخشداری می شوند و اعلام كردند تا زمانی كه اعضای شورا را آزاد نكنيد اجازه خروج از بخشداری را نمی دهيم.
الف-ك يكی ازاهالی روستای ازنوااظهار کرد: تعدادی ازسرمايه گذاران باهمكاری جهادكشاورزی بابلسر به بهانه احداث مجتمع گلخانه ای 15هكتار از زمين های اين روستا را تصاحب كردند.
وی افزود: مدت ها بين دو روستا بر سر اينكه اين مقدار از زمين متعلق به كدام يك از روستا های "ازنوا"و"كرفن" می باشد اختلاف بود؛درنهايت زمين بلاتكليف ماند تا اينكه منابع طبيعی آن را جهت احداث مجتمع گلخانه ای كه گفتند از مصوبات سفر رياست جمهوری است از سوی جهادكشاورزی به اين سرمايه گذاران بدهندكه با مخالفت اهالی اين روستا مواجه شد.
الف-ک تصريح كرد: اهالی اين روستا خواهان اين هستند كه اين زمين متعلق به جوانان محل است و با وجود تعداد 500 جوان تحصيل كرده و بیكار در اين محل كه 200 نفر آن هم خانه ای برای سکونت ندارند به آنها واگذار شود.
وی بابيان اينكه مسئولين انتظامی تصور كردند كه شوراهای محل مانع اين سرمايه گذاران شدند نه خودمردم ، خاطر نشان کرد: درحال حاضر"شيدالله دلاوری"، "رحمت كليجی" و "عيسی اسماعيل زاده" به دستور دادستان بابلسر بازداشت بوده و مردم با تجمع خود خواهان آزادی آنان می باشند.
يكی ديگرازاهالی اين روستا نيز گفت: چند سال گذشته زمين فوتبالی را به بهانه اينكه درجای ديگر عوض آن را به شما می دهيم از ما گرفتند و تاكنون خبری از اين قول نشده است.
وی اشاره كرد: سرمايه گذاران برای محصوركردن 18هكتار از اين زمين ها به پاسگاه بهنمير جهت حفاظت از امنيت جانی خودشان اطلاع دادندتامواظب آنها باشند و وقتی با مخالفت مردم مواجه شدند رئيس پاسگاه با شليك هوايی سعی بر ترساندن اهالی روستا كرد.

No comments:

Post a Comment