Friday, January 2, 2009

مطبوعات جهان: رژیم تهران مسئول حوادث غزه است



مطبوعات بین المللی در گزارشهای متعدد خود در باره حوادث غزه که طی روزهای اخیر به چاپ رسیده است، رژیم فتنه گر و جنگ افروز جمهوری اسلامی را مسئول می دانند.
روزنامه واشنگتن تایمز: حماس سالانه 20 میلیون دلار از رژیم تهران دریافت می‌ كند. این گروه افراطگرا پس از حمله وحشیانه ای كه در ژوئن 2007 علیه سازمان فتح متعلق به محمود عباس در غزه انجام داد، 50 میلیون دلار از حاکمان تهران پاداش دریافت كرد. در پی این اقدام، حماس یک حکومت ترور و وحشت را در غزه حاكم كرده و به طور تمام عیار از تروریسم حمایت می كند. باراك اوباما گفته است وضعیت در خاورمیانه را زیر نظر دارد. اما این كافی نیست، باید به مقابله با نیروهای افراطی پرداخت و دست نشاندگان رژیم تروریست پرور تهران را هدف قرار داد.
روزنامه نیویورک تایمز: مقامات مصری معتقدند دستان رژیم تهران در پشت حوادث غزه است. این رژیم خواهان تضعیف نقش مصر در میانجیگری میان جناحهای فلسطینی است.
روزنامه واشنگتن پست: پس از آن که خامنه ای روز یکشنبه فتوایی صادر کرد مبنی بر اینکه هرکس در غزه کشته شود، شهید محسوب می شود، داوطلبان انتحاری اقدام به ثبت ‌نام براى اعزام به این منطقه كردند.
تلگراف چاپ انگلستان: حماس كه از امكانات رژیم تهران استفاده می كند گروهی است كه نمی تواند بدون بحران به زندگی خود ادامه دهد. حماس یک نیروی ملی گرای فلسطینی نیست. این گروه هویت خود را از رژیم بنیادگرای تهران به دست می آورد. از این رو هویت فلسطینی براى آن نقشی درجه دوم دارد. رژیم تهران و حماس نه تنها علیه اسرائیل بلكه در پی نابود كردن هر كشور میانه روی عرب هستند. باراک اوباما باید متوجه باشد كه ائتلاف حماس و رژیم تهران براى تمامی جهان بخصوص برای کشورهای میانه روی عرب در منطقه یک تهدید است.
روزنامه فرانسوی لیبراسیون: دو روز پیش از عملیات اسرائیل در غزه، ارتش لبنان هشت راکت آماده براى پرتاب به سوی اسرائیل را در مرز دو کشور کشف کرد. تبلیغات گسترده ای هم که در این مورد انجام گرفت حکایت از آن دارد که حزب الله می خواهد نشان دهد آماده رویارويی تازه با نیروهای اسرائیلی است. حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان منتظر چراغ سبز رژیم تهران است. در حال حاضر محور رژیم تهران، حماس و حزب الله در برابر كشورهای میانه روی عرب كه از اعمال خشونت بار جمهوری اسلامی و دست نشاندگانش جان به لب شده اند، قرار گرفته است.

No comments:

Post a Comment