Tuesday, January 20, 2009

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در غزه، استفاده نامتناسب و بیش از حد اسرائیل از نیروی نظامی را محکوم کرد


بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در غزه، استفاده نامتناسب و بیش از حد اسرائیل از نیروی نظامی را محکوم کرد
بی بی سی : بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد بار دیگر با سفر به غزه، آثار خرابی های ناشی از حملات اسرائیل را مشاهده کرده است.یک سخنگوی سازمان ملل متحد گفت آقای بان می خواهد با درد و رنج مردم و کارکنان سازمان ملل در غزه ابراز همبستگی کند.دبیرکل سازمان ملل در غزه گفت که از حجم خرابی شگفت زده و هراسناک شده است. او همچنین استفاده نامتناسب و بیش از حد اسرائیل از نیروی نظامی را محکوم کرد.آقای بان افزود که هر چه در توان دارد برای کمک به مردم غزه برای بازسازی زندگی شان انجام خواهد داد. دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که جامعه جهانی باید اقدامات بیشتری برای برقراری صلح میان فلسطینیان و اسرائیل انجام دهد. خبرنگار بی بی سی در غزه می گوید یک محله در شرق غزه به طور کامل توسط اسرائیل نابود شده است.سازمان ملل از اسرائیل خواسته تا مرزهای غزه را برای ورود ابزار و لوازم بازسازی باز کند اما تا کنون اسرائیل تنها اجازه ورود کمک های انسانی را داده است.اسرائیل همچنین امروز مناطقی در غزه را مورد هدف قرار داد و آن را اقدام بازدارندگی خواند. این در حالی است که نیروهای زمینی اسرائیل کماکان به خروج خود از غزه ادامه می دهند اما ارتش این کشور از تائید گزارش هایی مبنی بر خروج کامل این نیروها تا امشب خودداری کرده است.قرار است آقای بان پس از سفر به غزه، به سدروت در جنوب اسرائیل برود. این شهر طی سال های اخیر هدف راکت هایی بوده که از غزه پرتاب شده اند.
کشته شدن دو کودک فلسطینی مقامات بهداری فلسطینی از کشته شدن دو کودک فلسطینی در شرق شهر غزه بر اثر انفجار مهمات به جا مانده از اسرائیل خبر داده اند. کشته شدن این کودکان پس از اعلام آتش بس اسرائیل صورت می گیرد.سازمان ملل متحد خواهان رعایت مقررات ایمنی از سوی اسرائیل برای جابجایی تسلیحات نظامی این کشور شده است.صندوق توسعه کودکان سازمان ملل- یونیسف نیز خواهان در اولویت قرار دادن تعمیر مدارس در غزه شده است. این سازمان گفته بازسازی این مراکز برای زندگی و فعالیت کودکان ضروری است.
'ناکامی نشست اتحادیه عرب'وزرای خارجه اتحادیه عرب بر سر قطعنامه پایانی نشست کویت به توافق نرسیدند. این نشست تحت تاثیر بحران غزه بود و اختلافاتی میان هیات های شرکت کننده در گرفت.رهبران کشورهای عربی نیز روز دوشنبه بر سر تعیین طرف مقصر در بحران غزه به نتیجه ای نرسیدند. حسنی مبارک، رئیس جمهوری مصر، حماس را در این زمینه متهم دانست اما بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه با حمایت از حماس، خواهان حمایت کشورهای عربی از مقاومت فلسطینی ها شد.

No comments:

Post a Comment