Sunday, January 25, 2009

دبير ستاد همکاري هاي آموزش و پرورش و حوزه علميه : مدارسي داريم که دانش آموز را غيرمسلمان تربيت مي کند پيشنهاد ميکنم هر سال پنج مدرسه به حوزه واگذار شو

دبير ستاد همکاري هاي آموزش و پرورش و حوزه علميه : مدارسي داريم که دانش آموز را غيرمسلمان تربيت مي کند پيشنهاد ميکنم هر سال پنج مدرسه به حوزه واگذار شود
مشاور وزير و دبير ستاد همکاري هاي آموزش و پرورش و حوزه علميه عنوان کرد؛ امروز مدارسي داريم که دانش آموز را غيرمسلمان تربيت مي کند و از اين رو روحانيت بايد فکر حوزوي را در مدرسه تعليم دهند. به گزارش ايسنا حجت الاسلام والمسلمين علي ذوعلم با بيان اين مطلب در اولين جلسه کميته همکاري هاي حوزه علميه و آموزش و پرورش خراسان رضوي افزود؛ شعار اصلي و چشم انداز همکاري حوزه با دانشگاه و آموزش و پرورش اين است که روحانيت بيشتر به متن وارد شود در حالي که لايه هايي از دانشگاه نمي خواهند از روحانيت استفاده کنند، اما حوزه بايد در زمينه تعليم و تربيت مطالعه کند. وي درباره اقدامات مفيد براي همکاري روحانيت با آموزش و پرورش گفت؛ اولين اقدام اين است که در متن حوزه و در کنار تخصص هاي مختلف رشته تخصصي، تعليمات اسلامي ايجاد شود و افرادي که در اين رشته تحصيل مي کنند به داير کردن مدرسه بپردازند، چون در آموزش و پرورش مهم مدرسه است. مشاور وزير و دبير ستاد همکاري هاي آموزش و پرورش و حوزه علميه ادامه داد؛ دومين اقدام براي همکاري روحانيت با آموزش و پرورش اين است که سازمان وابسته به حوزه شکل بگيرد و به گونه يي باشد که هر سال پنج مدرسه به حوزه واگذار شود. ذوعلم خاطرنشان کرد؛ پس از پيروزي انقلاب اسلامي معلمان مدارس افراد متديني هستند و معتقدم اگر دوره هاي آموزشي گذاشته شود، مي توان آنها را آموزش داد و زمينه همکاري حوزه با مدارس را فراهم کرد. وي افزود؛ يکي از نمونه هاي همکاري حوزه با آموزش و پرورش، تفاهمنامه يي است که در سال 85 بين حوزه علميه قم و وزارت آموزش و پرورش منعقد شد که بر اساس آن، همکاري آموزش و پرورش با حوزه در عرصه هاي مختلفي مانند تبليغي و تاليف کتب درسي شروع شد و براي انجام اين امر اقدامات ستادي تشکيل شد. وي تصريح کرد؛ نهادي نزديک تر و هم سنخ تر از حوزه و دانشگاه وجود ندارد و امروز حوزه توجه خوبي به همکاري با آموزش و پرورش دارد و اميدوارم بتوانيم همکاري اين دو نهاد را به مراتب بهتري برسانيم

No comments:

Post a Comment