Friday, January 23, 2009

منتظری در دیدار با اعضای نهضت آزادی و گروههای ملی مذهبی به شدت نسبت به روند فزاینده نقض حقوق بشر و اقداماتی نظیر تخریب گورستان خاوران و یا ممانعت از ب

میزان نیوز: آیت الله منتظری در دیدار با اعضای نهضت آزادی و گروههای ملی مذهبی به شدت نسبت به روند فزاینده نقض حقوق بشر و اقداماتی نظیر تخریب گورستان خاوران و یا ممانعت از برگزاری مراسم برای بزرگداشت مهندس بازرگان موضعگیری نمودند
‏جمعى از دوستان و ياران مرحوم مغفور مهندس مهدى بازرگان پس از حضور بر مزار‏ ‏ايشان در قم با آيت الله العظمى منتظرى ديدار كردند.
‏ ‏در اين ديدار آقايان : دكتر يزدى ، مهندس توسلى ، دكتر غروى ، مهندس صباغيان و آقاى‏ ‏بسته نگار و بسيارى از چهره ها و فعالان سياسى و علاقه مندان مرحوم مهندس بازرگان‏ ‏حضور داشتند.
‏ ‏آيت الله منتظرى ضمن ابراز تأسف از ممانعت و جلوگيرى نمودن از برگزارى مراسم‏ ‏سالگرد مهندس بازرگان ، طى بياناتى فرمودند:
‏ ‏از شما برادران و خواهران تشكر مى‎كنم كه به فكر بزرگداشت ياد و نام‏ ‏بزرگان هستيد، گرچه متأسفانه متصديان امور فراموشكار شده اند و يادشان‏ ‏رفته كه در اول انقلاب شعار "استقلال ، آزادى ، جمهورى اسلامى " يك شعار‏ ‏همگانى بود و همه مردم از صميم دل آن را فرياد مى‎كردند.
‏ ‏در آن زمان رهبر انقلاب در پاريس اعلام نمودند كه حتى كمونيستها هم آزادند‏ ‏و مى‎توانند حرفشان را بزنند، ولى حالا وضع به گونه اى شده كه مثلا با مجلس‏ ‏بزرگداشت مهندس بازرگان با آن همه خدمات ارزنده و يا بزرگداشت شهداى‏ ‏غزه مخالفت مى‎كنند؟! در رژيم سابق با مرده ها ديگر كارى نداشتند. آيا اين‏ ‏قبرستانهايى كه خراب مى‎كنند قبرستان كفار بوده است ؟ حتى در مورد كفار‏ ‏هم اهانت بر ميت جايز نيست . بعضى از كسانى كه به يك سال زندان محكوم‏ ‏بودند و اعدام شدند حالا با قبرهاى آنها هم برخورد مى‎شود و براى‏ ‏خانواده هايشان مشكل درست مى‎كنند.
اينها چه كسانى هستند كه اين گونه‏ ‏عمل مى‎كنند؟
‏ ‏در سالگرد انقلاب بايد مسئولين انعطاف بيشترى نشان دهند و با مردم آشتى‏ ‏كنند و بپذيرند كه مردم همه كاره اند و حاكميت مال مردم است . امام حسن‏ ‏مجتبى (ع ) با اينكه امام بودند و ما ايشان را معصوم مى‎دانيم ، مى‎فرمايند: "ولانى‏ ‏المسلمون الامر من بعده ": يعنى مردم بعد از حضرت على (ع ) مرا والى قرار‏ ‏دادند. امروز همه جهان با هم در ارتباط هستند و مردم مى‎بينند كه در اكثر‏ ‏كشورها مردم آزادانه مى‎توانند انتخاب كنند. استقلال ، آزادى يعنى مردم‏ ‏آزادند كه فرضا جلسه بگيرند و حرف خودشان را بزنند و هر كسى را هم‏ ‏خواستند انتخاب كنند. از خدا مى‎خواهيم كه توفيق دهد بتوانيم به وظايف‏ ‏خود عمل كنيم .
‏ ‏حضرت على (ع ) در آخرين وصيتشان مردم را به امربه معروف و نهى ازمنكر‏ ‏توصيه فرمودند، و اينكه مردم بايد در مسائل اجتماعى و سياسى بى تفاوت‏ ‏نباشند وگرنه بدها بر آنان حاكم خواهند شد و در آن صورت دعاهايشان هم‏ ‏مستجاب نمى شود.
‏ ‏من از شما تشكر مى‎كنم كه به وظايف خود عمل كرده و براى بزرگان مجلس‏ ‏بزرگداشت مى‎گيريد. حالا كار به جايى رسيده كه جلوى برگزارى آن را‏ ‏مى‎گيرند، روسياهى به زغال مى‎ماند.
‏ ‏شما برادران و خواهران سعى كنيد اوقات فراغت خود را به كتاب خواندن و‏ ‏مطالعه بگذرانيد. امام صادق (ع ) به مفضل فرموده اند: "اكتب و بث علمك فى‏ ‏اخوانك فان مت فاورث كتبك بنيك ": يعنى بنويس و علم خود را در بين‏ ‏برادران خود پخش كن و كتابهاى خود را براى فرزندانت به ارث بگذار; زيرا‏ ‏بر مردم مى‎آيد زمان هرج و مرج و تحير، و در آن زمان مردم انس نمى گيرند مگر با‏ ‏كتابهاى خود.
‏ ‏مرحوم آيت الله العظمى بروجردى هميشه سفارش مى‎فرمودند كه‏ ‏خود كم بين نباشيد. ايشان مى‎فرمود من در بيست و پنج سالگى چيزهايى‏ ‏مى‎نوشتم كه حالا از آن مطالب استفاده مى‎كنم .
بالاخره جوانان بايد اوقات‏ ‏فراغت خود را با مطالعه بگذرانند و از مطالعاتشان يادداشت بردارى هم بكنند‏ ‏كه در آينده براى آنها مثمر ثمر خواهد شد و مى‎توانند بعدا از مطالب خود‏ ‏استفاده كنند.
‏ ‏خداوند ان شاءالله مرحوم آقاى مهندس بازرگان را درجاتشان عالى است‏ ‏متعالى بگرداند، و به ما هم توفيق دهد بتوانيم به وظايفمان عمل‏ ‏نماييم .
‏ ‏والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته ..

2 comments:

  1. سی‌ سال گذشت و ما هنوز دنبل همون اهدافی هستیم که سی‌ ساله پیش براش خون دادیم. من روز سالگرد انقلاب بیررن میرم و به آسمان فریاد می‌کنم لا اله الالله یا امام خمینی روحت شاد خودت نجات ده مردم بیچارهٔ ایران رو. هیچ باورم نمیشه که همین حکومتی که امام عزیز بر قرار کرد باعث سختی مردم ایران بشه و یک بار دیگه باید برم تو خیابون و فریاد بکشم.لا اله الالله.

    ReplyDelete
  2. www.youtube.com/watch?v=HJdnFGQn9K0

    بسم الله الرحمن الرحيم
    جنایت جنایت جنایت، مردم ایران مسلمان به دنیا آمدند، مسلمان هستند و مسلمان میمیرند. آیا دولت ایران هم مسلمانند؟

    ReplyDelete