Monday, January 26, 2009

هدیه سی امین سالگرد انقلاب اسلامی به مستضعفین



وبلاگ بند 209
3 میلیون نفر از مردم جنوب شهر تهران آب را با فاضلاب مینوشند!
شاید شنیده باشید که آلودگی آب تهران به حد خطرناکی رسیده است و شاید هم به دلیل انحصار صدا و سیما در دست حکومت خبری از آن ندارید. به هر حال چون بخشی از آب شرب تهران از آبهای زیر زمینی تامین میشود و به دلیل نبود سیستم فاضلاب و همچنین شیبدار بودن زمین تهران آب آشامیدنی مردم جنوب شهر به فاضلاب آلوده است. و همانطور که در زیر همین مطلب آورده ام این مسئله از بسیاری جهات و از طریق تعداد زیادی از بیماریها سلامت مردم را تهدید میکند.
این اتفاق نمادی است از عملکرد 30 ساله نظامی که همواره از مستضعفین نردبانی ساخت برای پیشبرد اهداف خود. مستضعفینی که قرار بود اختلاف طبقاتی خود را با قشر مرفه جامعه کاهش یافته ببینند اکنون معده خود را پر از فاضلاب نواحی شمالی شهر یافته اند. و جالب اینکه هیچ موضع گیری رسمی در این زمینه دیده نمیشود.
به عنوان شخصی که مدتی در ارتباط با شرکت آب و فاضلاب کار میکرده ام و با ساختار این شرکت آشنایی دارم میگویم که این نتیجه مسلم 30 سال عدم توجه به تخصص و شایستگی های فنی است.
30 سال است که سلسله مراتب اداری بر اساس معیارهای غیرفنی بنا شده است. 30 سال است که نخبگان زیر دست بسیجی ها و سپاهیان عذاب میکشند. 30 سال است که مناصب را بدون توجه به لیاقت افراد و تنها به واسطه خانواده شهید، جانباز، بسیجی و یا سپاهی بودن اختصاص می دهند. پرواضح است که این امر نه به منظور ارتقای منزلت خانواده شهید و جانباز، بلکه به دلیل وابسته کردن آنها به حکومت و نظام انجام میشود. که شهید و جانباز ستارگان بی چون و چرای هر کشوری هستند.
منابعی در همین زمینه:
۱) دکتر علی اکبر عظیمی استاد دانشگاه تهران اضافه کرد: افزایش نیترات در آب در بزرگسالان موجب سرطان دستگاه گوارشی می شود و اگر توسط کودکان زیر یک سال استفاده شود، نیترات در معده آنها تبدیل به نیتریت می شود و با توجه به اینکه میل ترکیبی نیتریت با هموگلوبین خون بالاتر از میل ترکیبی اکسیژن با هموگلوبین خون می باشد لذا به سرعت جایگزین آن در بدن کودکان می شود و خفگی تدریجی را ایجاد می کند.
۲) به گفته کارشناسان زیر‌زمین شهر تهران کم‌کم در حال تبدیل شدن به استخر فاضلاب است. دکتر حسینعلی شهریاری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کرد که فاضلاب شهری همچنان در حال نفوذ به آب‌های زیرزمینی شهر تهران است. وی با اشاره به اینکه در تهران آب مصرفی مردم تنها از رودخانه‌ها نیست؛ بلکه بخشی از آن از آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود، تاکید کرد: همین مهم‌ترین علت افزایش نیترات در آب آشامیدنی است.
۳) علت آلودگی آبها در این مناطق شیب زمین بوده که آلودگیها از مناطق بالا وارد آن شده و درآن نفوذ می کنند و عامل دیگر فقدان سیستم فاضلاب دراین مناطق است که این موضوع یکی از اساسی ترین معضلات تهران به حساب می آید و چنانکه سیستم فاضلاب درشهر کامل نشود تهدید جدی تر خواهد بود. کارشناسان سلامت در خصوص این عوارض معتقدند که این عوارض بیشتر در دستگاه گوارش بوده و در نهایت به سرطان گوارش منجر می شود.

No comments:

Post a Comment