Tuesday, January 20, 2009

ددروغپردازی درباره یك عمل موهوم انتحاری،توطئه و زمینهسازی جنایت علیه ساكنان اشرف


همبستکی ملی
دروغپردازی درباره یك عمل موهوم انتحاری،توطئه و زمینهسازی جنایت علیه ساكنان اشرف 6:51:17

AM 1387/11/1
اشرف
همزمان با دستگیری دهها تن از اعضاء خانوادههای ساكنان اشرف در فرودگاه تهران، دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران در پاریس و حقوقدانان مدافع اشرف بر اساس اطلاعات موثق از داخل رژیم ایران از طرح و برنامه وسیع رژیم آخوندی براى فشار و توطئه و پرونده سازی علیه ساكنان اشرف پرده برداشتند. در همین راستا دائره تبلیغات مشاور امنیت ملی عراق در یك دروغپردازی رسوا در روز دوشنبه 19ژانویه 2009 در اطلاعیهای ادعا كرد كه مجاهدین فردی را برای“ انتحار در مقر نیروهای امنیتی عراق ”مأمور كردهاند و“ برنامهریزی چنین عمل شنیعی از سوی سران این سازمان در قرارگاه اشرف… … انجام شده است“.
هفته گذشته نیز جلسهيى در بغداد از سوی ایادی رژیم ایران در هتل منصور برگزار شد كه طی آن به قتل ساكنان اشرف فراخوان داده شد و فرمهایی از سوی ایادی رژیم براى شكایت و پرونده سازی قضایی علیه مجاهدین توزیع گردید.
در این جلسه فردی كه تلویزیون رژیم ایران او را معاون مشاور امنیت ملی عراق معرفی كرد، حضور داشت كه بر خلاف التزامات دولت عراق مبنی بر رعایت حقوق انسانی مجاهدین و با نقض آشكار قوانین بينالمللى، اهداف این جلسه غیر قانونی را علیه مجاهدین مورد تأیید قرار داد.
كمیته قانونیاشرف با ابراز انزجار از اطلاعیه سراپا دروغ دائره تبلیغات مشاور امنیت ملی عراق كه همزمان با سفر مشاور امنیتی به تهران و گفتگو با دبیر شورای عالی امنیت رژیم ایران علیه ساكنان اشرف صورت مىگیرد و هدفی جز به راه انداختن یك فاجعه انسانی ندارد، توجه دولت عراق و دولت آمریكا و ارگانهای بينالمللى را به این نكات جلب میكند: 1-ادعای عمل انتحاری و انفجاری كذب محض است. در روز سهشنبه 24 دی (15ژانویه) فرد بریدهای به نام مكی رفیعی كه همزمان با شروع جنگ در مارس 2003 از داخل ایران به اشرف پناه آورده بود ، طبق درخواست مكتوب خودش با دریافت كمك مالی از مجاهدین براى ترك اشرف خود را به نیروهای عراقی در ورودی اشرف معرفی كرد و سپس نیروهای آمریكایی در صحنه حاضر شده و او را باخود بردند و پس از دو روز او را براى تعیین تكلیف به وزارت حقوقبشر عراق سپردند. نامههای این فرد و رسید كمك مالی به وی موجود و قابل انتشار است. نیروهای آمریكایی نیز به‌طور كامل در جریان كمكهای مجاهدین به این قبیل افراد قرار دارند.
2-از دولت عراق ، از سفارت ایالات متحده و نیروهای چندملیتی خواستار تكذیب بلادرنگ ادعای دروغین عمل انتحاری هستیم. 3-از سازمانهای ذیربط بينالمللى بویژه دبیركل ملل متحد، كمیسر عالی حقوقبشر و صلیبسرخ و همچنین از نخست وزیر عراق میخواهیم نمایندگان خود را براى تحقیق در این باره و دفاع از حقوق ساكنان اشرف اعزام دارند. 4-طرح دروغهای بیاساس و تحریك آمیز، نقض كنوانسیونهای بينالمللى و بویژه نقض ماده سوم مشترك در كنوانسیونهای ژنو و نقض صریح تضمینهای مكتوبی است كه از سوی دولت عراق به ایالات متحده و جامعه بينالمللى مبنی بر رفتار انسانی و رعایت حقوق ساكنان اشرف داده شده است. 5- مسئولیت هرگونه پرونده سازی جعلی و دروغین متوجه عاملان آن و شایان پیگرد قضایی است.
كمیته قانونیاشرف

اول بهمن1387.

No comments:

Post a Comment