Friday, April 10, 2009

اعتراف به ناكامی و شکست جمهوری اسلامی



سایت آینده نیوز در تهران: از جمهوری اسلامی چه می‌خواستیم و چه مقدار از آن‌ها که می‌خواستیم تحقق یافت؟ تأمین حداقل نیازهای مادی و معیشتی مردم کمترین انتظار از جمهوری اسلامی بوده است و اکنون باید ببینیم آیا این نیاز برآورده شده است؟
مطابق با آمار بانک مرکزی، هم‌اکنون بیش از 14 میلیون نفر در کشور در زیر خطر شدید فقر به سر می‌برند و بخش عمده‌ای از کارمندان و کارگران قادر به تأمین هزینه‌های خانواده خود نیستند، اضافه بر آن که معضلات گسترده‌ای نظیر کودکان خیابانی، دختران و زنانی که از شدت فقر به فحشا کشیده شده‌اند و... که در آمار رسمی نمی‌توان ردی از آنان جست.
در بعد دینی نیز، باید این پرسش مطرح شود که اگر 30 سال پیش تصاویر امروز جامعه ما با شاخص‌هایی نظیر تعداد معتادان، نسبت بانوان محجبه و متدین به دختران و زنان بدحجاب، درصد افراد مقید به واجبات شرعی به ویژه نماز و روزه، میزان رباخواری و حرام‌خواری، مصرف مشروبات الکلی و فساد جنسی در سطوح مختلف از تماشای تصاویر مستهجن از طریق ماهواره و اینترنت گرفته تا روابط نامشروع برای امام و امت تازه انقلاب کرده پیش‌بینی می‌شد، آیا آنان از سرنوشت جمهوری اسلامی ابراز رضایت می‌کردند؟
فضای سیاسی امروز جامعه ما به حدی سیاه شده است که مسئولان مختلف کشور و جناح‌های اصلی سیاسی بعضاً آن‌چنان بر یکدیگر می‌تازند و همدیگر را متهم به دزدی، فساد، رانت‌خواری یا بی‌عرضگی، خیانت و حماقت می‌کنند که پس از انقلاب بعضی از این تعبیرها حتی راجع به نظام طاغوت هم به کار نمی‌رفت.

No comments:

Post a Comment