Monday, March 16, 2009

نگرانی شدید رژیم از مراسم چهارشنبه سوری



مديرحوزه علميه قم گفته مراسم چهارشنبه سوري بر گرفته از سنت طاغوت و خلاف عقل و شرع است و باید حذف شود.
آخوند مرتضي مقتدايي يكشنبه شب در گردهمايي ائمه جماعات استان قم گفت سنت چهارشنبه سوري از سنت‌هايي بود كه در رژيم قبل به آن توجه مي‌شد و اين سنت بايد برچيده و حذف شود.
پیش تر امامان جمعه نیز در شهرهای مختلف ایران، نگرانی خود را از تبدیل شدن مراسم چهارشنبه سوری به اعتراضات ضدحكومتی ابراز کرده بودند.
آخوند محسنی گرگانی، امام جمعه رژیم در اراک گفت در چهارشنبه آخر سال برخی از افراد شرور از فضای به وجود آمده براى ایجاد مزاحمت براى مردم سوء استفاده می‌كنند كه باید با این ناهنجاری‌ها برخورد مناسب صورت گیرد .
آخوند صدوقی امام جمعه رژیم در یزد گفت یكی از مهم‌ترین سنت‌های غلط كه همواره در ایام پایانی سال سبب ایجاد مزاحمت براى مردم می‌شود، برنامه‌های چهارشنبه موسوم به چهارشنبه سوری است.
وی گفت در دین اسلام به این سنت هیچ اشاره‌ای نشده و آداب غلطی كه برخی جوانان به برنامه‌های این شب افزوده‌اند، به جز ایجاد دردسر هیچ سودی براى مردم ندارد. سنت‌های مزاحم باید حذف شود.
آخوند صادقی امام جمعه رژیم در بیرجند نیز گفت مردمی كه دم از اسلام می‌زنند نباید در چنین مراسم شیطانی شركت كنند و باید توجه داشت كه این یادگار طاغوت است كه باید به فراموشی سپرده شود.
آخوند حیدری امام جمعه رژیم در تویسركان نیز گفت چهارشنبه آخر سال توأم با خرافات بسیاری نظیر آتش‌بازی و ترقه‌بازی شده كه دور از عقلانیت است.
آخوند احمدپناهی، امام جمعه رژیم در سمنان نیز با لحن تهدیدآمیزی گفت جوانان و نوجوانان در چهارشنبه آخر سال باید مواظب سلامتی خود باشند و با كارهای نامعقول موجب آزار و اذیت دیگران نشوند، چون مسئولیت زیادی براى آنها دارد.
همچنین بنابه گزارشهای دریافتی، نیروهای سركوبگر انتظامی و بسیج در شهرهاى مختلف کشور به حالت آماده باش درآمده اند. گفته شده مرخصی کلیه پرسنل نظامی تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

No comments:

Post a Comment