Monday, March 23, 2009

قبرستان جدید و نعش کش، عیدی آخوندها به مردم


وبلاگ شاتوت
قدیم تر ها که بچه بودم موقعی که سال میخواست تحویل بشه تلویزیون رو که روشن میکردی دقیقه به دقیقه اعلام میکرد که چقدر مونده به تحویل سال نو و در دقایق اخر هم صدای تیک تاک ساعت و جمع شدن خانواده دور هم و زل زدن به صفحه تلویزیون و دعا خوندن و هی اعلام میکرد سی ثانیه تا تحویل سال نو… بیست ثانیه و ما دلمون همینجور گروپ گروپ میزد و یهو صدای بلند شلیک توپ و اغاز سال یکهزار و سیصد و فلان و نوای شور انگیز دهل و سرنا و ماچ و بوسه و تبریک….!
اما امسال هیچ از این خبر ها نبود …! خونه خیلی از اقوام هم اصن نفهمیده بودن کی سال تحویل شده …! اینقدر لوس و بی مزه و یخ سال تحویل رو برگزار کرد این تلویزیون وامونده که اصلا انتظارش رو نداشتم…! بقول مادر بچه ها که میگفت یَخ کُنَن الهی با این سال تحویلشون…! از خونه که زدیم بیرون دیدم کارگر های شهرداری دارن پرده هایی رو تند تند به ستون برق ها وصل میکنن…! جلوتر که رفتم دیدم نوشته عیدی شهرداری به شهروندان محترم مشهدی ایجاد ارامستان به مساحت ۱۸۰ هکتار و خرید ۳۰ دستگاه نعش کش برای رفاه حال اموات و خانواده های داغدار … خانومم پرسید ارامستان چیه؟ پارکه…؟ گفتم نه بابا…! به قبرستون میگن ارامستان…! گفت یعنی شهرداری قبرستون و ماشین نعش کش عیدی داده …؟ گفتم بعله دیگه …اونم عکس حاجی فیروز که کنار یه ادم مسن با دسته گل ایستاده تا بمیره ببرنش قبرستون جدید…!
حالا شما تصورش رو بکنید مثلا به عیدی یه نفر برید براش تابوت ببرید یا یه کفن فرد اعلا یا حواله یک فروند قبرجا در محل مناسب …! اخه شهردار محترم ادم به مردم قبرستون عیدی میده…؟ نوید خرید ۳۰ دستگاه نعش کش میده…؟ اونم توی فصل بهار که باید از تحول و تحرک و زندگی و سبزی و شادی حرف زد…! کاش زیر اون پرده ها مینوشتین شهروندان مشهدی در سال نو با قبرستان نو و ماشین های مرده کشی نو دغدغه مردن نداشته باشید…! راحت بمیرید عزیزان… ! شهرداری در خدمت شماست…!

No comments:

Post a Comment