Thursday, March 26, 2009

بررسى آخرين تحولات قرارگاه اشرف در جلسه كميته دوستان ايران آزاد در پارلمان اروپا



در جلسه كميته دوستان ايران آزاد در پارلمان اروپا، به رياست دكتر آلخو ويدال كوادراس، نايب رئيس اين پارلمان، آخرين تحولات مربوط به قرارگاه اشرف به دنبال توطئههاى اخير رژيم عليه ساكنان اشرف مورد بحث و بررسى قرار گرفت.
سخنرانان اين جلسه ضمن تجليل از پايدارى ستايش برانگيز ساكنان اشرف، تلاشهاى بينالمللى كميتههاى پارلمانى و كميته بينالمللى در جستحوى عدالت و نيز كميته بينالمللى حقوقدانان در دفاع از اشرف را بسيار موثر ارزيابى كردند.
در پايان اين جلسه اطلاعيهيى از طرف كميته دوستان ايران آزاد در پارلمان اروپا منتشر شد.
در اين اطلاعيه آمده است: ظهر چهارشنبه جلسه كميته دوستان ايران آزاد در پارلمان اروپا، به رياست دكتر آلخو ويدال كوادراس نايب رئيس پارلمان اروپا و رئيس افتخارى كميته دوستان ايران آزاد، و با حضور رؤساى مشترك اين كميته استراون استيونسون و پائولو كازاكا تشكيل شد. در اين جلسه تصميماتى به اين شرح اتخذا گرديد:
گروههاى سياسى و ارگانهاى ذيربط در پارلمان اروپا را فرا مىخواند تا مسئوليت خود را در قبال جان 3500تن از اعضاى اپوزيسيون ايران بر عهده بگيرند. اين يك محك بسيار مهم است كه نشان مىدهد تا چه اندازه پارلمان اروپا به ارزشهايى كه براى آن بنا شده وفادار است.
از همه امكانات خود به‌ويژه در پارلمان اروپا استفاده مىنمايد تا دولت عراق را به اذعان به حقوق ساكنان اشرف در چارچوب حقوق بينالملل انساندوستانه و كنوانسيونهاى ژنو و اصل نانرفولمان تشويق كند. دولت عراق مىبايست محدوديتهاى ظالمانه عليه ساكنان اشرف را بلادرنگ لغو كند. كميته دوستان ايران آزاد يادآور مىشود، نحوه رفتار با ساكنان اشرف براى دولت عراق يك شاخص اصلى در پايبندى اين دولت به ارزشها و اصول دموكراتيك است و چنانچه رفتار كنونى ادامه يابد، مىبايست در كمكهاى اتحاديه اروپا به آن تجديد نظر شود.
كميته دوستان ايران آزاد از همه مجارى ممكن در خواست روز 15مارس كميته بينالمللى در جستجوى حقيقت را از پرزيدنت اوباما درباره انتقال وضعيت حفاظت اشرف به قبل از 2009 پيگيرى مىنمايد. كميته تأكيد مىكند كه در شرايط كنونى انتقال وضعيت حفاظت، هم در خدمت مصالح دولت نوپاى عراق و هم ضرورت حفاظت ساكنان اشرف است. اين يك وظيفه براى ايالات متحده آمريكا هم بر اساس حقوق بينالملل و هم بر اساس قرار داد آمريكا با ساكنان اشرف و هم بر اساس اصل حق حفاظت است.
از دبيركل ملل متحد، كميسر حقوقبشر ملل متحد، صليب سرخ بينالمللى، كميسارياى عالى پناهندگان ملل متحد، كميسر عالى حقوقبشر و عموم سازمانهاى مدافع حقوقبشر مىخواهد، به مسئوليتهاى خود در قبال ساكنان اشرف قيام كنند. كميته دوستان ايران آزاد به‌طور خاص صليب سرخ بينالمللى را ذيربط ترين ارگانى مىداند كه به مثابه حفاظت كننده حقوق بينالملل انساندوستانه بايد نقش فعالترى را در اين رابطه ايفا نمايد و بر حقوق ساكنان اشرف تأكيد كند.
كميته دوستان ايران آزاد بار ديگر تأكيد مىكند كه ساكنان اشرف تحت حفاظتهاى ناشى از حقوق بينالمللى انساندوستانه و حقوق بينالملل قرار دارند و هر گونه اخراج يا استرداد آنها و يا جابجايى اجبارى آنها در عداد جنايت عليه بشريت محسوب مىشود
كميته دوستان ايران آزاد در پارلمان اروپا
استراسبورگ25مارس 2009

No comments:

Post a Comment