Saturday, March 28, 2009

معامله بر سر رژیم تهران؛ گفتگوی اوباما با مدویدیف



سایت تابناک: به گزارش ریا نووستی، رهبران آمریکا و روسیه در دیدار هفته آینده خود در لندن ، موضوع برنامه هسته ای ایران را مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند داد. سرگئی رابکوف معاون وزیر خارجه روسیه ، دراین باره گفت: بدون شک درباره این موضوع صحبت خواهد شد ، چرا که شریک آمریکایی ما عمیقاً نگران برنامه هسته ای ایران است.
روزنامه روسی کامرسانت نوشت می توان گفت که مذاکرات با ایران جاه طلبانه ترین پروژه "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا است، چرا که اطمینانی به موفقیت آمیز بودن این پروژه وجود ندارد. در این مسئله واشنگتن به کمک روسیه نیازمند است و از این رو اوباما در نامه خود برای "دمیتری مدویدیف" رئیس جمهور فدراسیون روسیه پیشنهادی جنجالی به وی داد.
طبق اطلاعات کامرسانت، رئیس جمهور جدید آمریکا در پیام خود اطلاع داد که اگر مشکل هسته ای ایران حل شود، آمریکا آمادگی این را دارد که برنامه خود برای استقرار سپرضدموشکی در اروپا را فراموش کند.
آنطور که یک منبع نزدیک به کاخ سفید به روزنامه "کامرسانت" اطلاع داد، نامه های اوباما و مدویدیف طرح اصلی مذاکرات روسیه و آمریکا خواهند بود.
به گفته این فرد آگاه، در این نامه ها پنح موضوع کلیدی مطرح شدند: کنتترل بر تسلیحات، افغانستان، ایران، ساختار جدید امنیت اروپا و بحران اقتصادی جهانی.
یک مقام روس از توافق روسيه و آمريکا خبر داد
به گزارش خبرگزاري فرانسه از مسکو، سرگئي پريخودکو از مقامات بلندپايه کرملين روز شنبه از صدور بيانيه مشترک روسيه و آمريکا در حاشيه نشست سران کشورهاي عضو گروه بيست در لندن در مورد روابط دوجانبه خبر داد .
مشاور سياست خارجي ديميتري مدودف رئيس جمهور روسيه امروز با بيان اين مطلب به خبرنگاران گفت دو طرف بر سر صدور اعلاميه مشترک دو رئيس جمهور در نشست لندن، مشتمل بر يک بيانيه کلي درباره مناسبات روسيه و آمريکا به توافق رسيده اند .
وي افزود متن اين اعلاميه بخوبي تنظيم شده و بايد بدان به مثابه نقطه عطفي در ترسيم همکاريهاي دو کشور در آينده نگريسته شود .
باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا و ديميتري مدودف همتاي روسي وي روز دوم آوريل (سيزدهم فروردين) در حاشيه نشست گروه بيست در لندن با هم دیدار می کنند.

No comments:

Post a Comment