Tuesday, March 31, 2009

زندانی اوین: من در اینجا در حال مرگ هستم


خانم " مرضیه امیری زاده" طی تماس تلفنی با خانواده خود در مورخه ۸ فروردین ۱۳۸۸ ( ۲۸ مارچ ۲۰۰۹) ضمن وخیم توصیف كردن وضعیت جسمی و روحی خود اعلام داشت كه بر اثر عفونت دچار تب شدیدی شده و نیاز مبرم به دكتر دارد و در آخرین جمله اش گفته بود" من در اینجا در حال مرگ هستم ".***
شبكه خبر مسیحیان فارسی زبان: دو تن از مسیحیان فارسی زبان بنامهای، خانمها " مرضیه امیری زاده " ۳۰ ساله و " مریم رستم پور " ۲۷ ساله، كه در تاریخ ۱۵ اسفند ماه ۱۳۸۷ ( ۵ مارچ ۲۰۰۹) توسط مامورین امنیتی بازداشت شدند با گذشت نزدیك به یك ماه در وضعیتی دشوار همچنان در زندان اوین بسر می برند.
تعدادی از افراد لباس شخصی بهمراه تنی چند از ماموران امنیتی در تاریخ فوق با هجوم به آپارتمان مشترك محل اقامت این هموطنان مسیحی، ضمن بازداشت آنان، اتاقهایشان را مورد بازرسی و تفتیش قرار داده و سپس تعدادی از متعلقات شخص آنان را ضبط نموده و با خود بردند.
این گزارش حاكی است ، ماموران به جهت انجام پاره ایی از تحقیقات آنان را به ستاد امنیتی شماره ۱۳۷ گیشا واقع در غرب تهران برده و سپس به بازداشتگاه وزراء شعبه ۲ دادگاه انقلاب بخش امنیت ملی انتقال دادند.، كه در آنجا این نوكیشان مسیحی بدفعات مورد بازجویی های طولانی و زیر فشارهای شدید روحی قرار داشتند.
در این راستا خانواده و بستگان این بازداشت شدگان با مراجعه به مقامات مربوطه جهت كسب اطلاع از دلایل و علل دستگیری نامبردگان؛ مسئولین ذیربط اتهام این شهروندان مسیحی را " اقدام علیه امنیت ملی " عنوان كرده اند.!
همچنین در پاسخ به زمان برگزاری دادگاه ، مسئولین در پی بهانه جویی ها، علت تاخیر در برگزاری دادگاه را عدم دسترسی به قاضی در این ایام ( نوروز) عنوان كرده اند.!
شایان ذكر است خانمها " مرضیه امیری زاده" و " مریم رستم پور" در تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۱۳۸۷ ( ۱۸ مارچ ۲۰۰۹) از سوی شعبه ۲ دادگاه انقلاب به زندان مخوف اوین انتقال داده شدند .
بنابراین گزارش، بازداشت شدگان مسیحی هم اكنون بنا به دلایلی نامعلوم از حق ملاقات محروم گردیده اند و روزانه اجازه دارند تا فقط به مدت یك دقیقه در طول روز با یكی از بستگان درجه اول خود تماس داشته باشند.
بر این اساس خانم " مرضیه امیری زاده" طی تماس تلفنی با خانواده خود در مورخه ۸ فروردین ۱۳۸۸ ( ۲۸ مارچ ۲۰۰۹) ضمن وخیم توصیف كردن وضعیت جسمی و روحی خود اعلام داشت كه بر اثر عفونت دچار تب شدیدی شده و نیاز مبرم به دكتر دارد و در آخرین جمله اش گفته بود" من در اینجا در حال مرگ هستم ".
بر طبق گزارش ها هر دو زندانی در حال حاضر به لحاظ روحی و فشارها ی شدید در شرایط بسیار بدی قرار دارند .
پیگیریها و مراجعات مكرر خانواده به مراكز امنیتی و قضایی جهت آزادی این زندانیان مسیحی برای حضور در جمع خانواده در ایام نوروز تاكنون بی ثمر بوده و مقامات برای آزادی موقت آنان در خواست مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان وثیقه را داشته اند.!
كمیته مسیحیان در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ضمن ابراز نگرانی خود در مورد سلامتی روحی و جسمی این بازداشت شدگان ،اجازه درمان به این زندانی را جزوه حقوق انسانی وی ارزیابی می نماید و از مسئولان مربوطه رعایت حرمت انسانی و تضمین حق حیات این زندانیان عقیدتی را انتظار دارد.
همچنین اتهام گوش آشنای "اقدام علیه امنیت ملی " و یا هرنوع اتهام سیاسی در رابطه با این نوكیشان مسیحی خلاف حقیقت بوده و آنان تنها بجرم اعتقادات و پیروی از تعالیم دینی و مسیحی در بازداشت بسر می برند.
در گزارش كمیته مسیحیان در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در خصوص این دو زندانی مسیحی آمده؛ عموما دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی در اینگونه موارد در برخورد با نوكیشان مسیحی و بازداشت شدگان عقیدتی و مذهبی آنان را مورد فشارها و آزارهای روحی و جسمی قرار می دهند و یا هفته ها و ماهها آنان را در سلولهای انفرادی كه به مثابه نوعی از شكنجه برای گرفتن اعتراف است نگه می دارند.
اگر چه بر طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی آزادی عقیده پذیرفته شده است و طبق ماده ۲۳ قانون اساسی " تفتیش عقاید " ممنوع است و هیچ كس را نمی توان به صرف داشتن عقیده ایی مورد تعرض و مواخذه قرار داد؛ اما بی شك بازداشت این نوكیشان مسیحی فقط می تواند جنبه عقیدتی و بخاطر ایمان و اعتقاداتشان به تعالیم مسیحیت باشد.
همچنین جامعه ایرانیان مسیحی اعم از كشیشان،رهبران،خادمین، اعضاء و ایمانداران كلیساهای فارسی زبان نگرانی عمیق خود را از تداوم بازداشت این افراد در بند اعلام می دارد و درخواست خود را از مسئولین مربوطه علاوه بر شفاف سازی در خصوص دلایل بازداشت این دو هموطن مسیحی ، و اتخاذ تمهیداتی برای آزادی هر چه سریعتر این افراد اعلام می دارد.
شایان ذكر است علاوه بر دستگیرشدگان در تهران، خبرهایی از بازداشت و دستگیری تعداد دیگری ازنوكیشان مسیحی در شهرهای اصفهان و كرمانشاه گزارش شده است.

No comments:

Post a Comment