Thursday, March 12, 2009

رژیم تهران جدی ترین چالش امنیتی آمریکا است



ریچارد هاس، رئیس شورای روابط خارجی آمریکا طی سخنانی در کمیته روابط خارجی سنای این کشور گفت رژیم تهران یکی از جدی ترین و پیچیده ترین چالشهای امنیت ملی است که ایالات متحده با آن مواجه است.
وی با اشاره به برنامه تسلیحات هسته ای جمهوری اسلامی گفت آخرین گزارشها حاکی از آن است که رژیم تهران دارای یک تن اورانیوم غنی شده با غلظت پائین است و تنها چند ماه برای آنکه سانتریفیوژها بتوانند آن را به اورانیوم با غلظت بالا تبدیل کنند، نیاز است. ایالات متحده و جهان باید نسبت به این وضعیت هشدار دهند.
رئیس شورای روابط خارجی آمریکا گفت این امکان مطرح است که رژیم تهران تصمیم به عبور از خط قرمز بگیرد و مانند هند و پاکستان و کره شمالی، آزمایش تبدیل اورانیوم برای کاربرد نظامی را صورت دهد.
ریچارد هاس گفت رژیم تهران باید بداند که ورود به این مرحله، عواقب ویران کننده ای برای این رژیم در بر خواهد داشت.
برنامه اتمی رژیم تهران تهدیدی برای جهان
دیوید میلیبند وزیر امور خارجه انگلستان طی سخنانی در موسسه بین المللى مطالعات استراتژیک لندن، برنامه تسلیحات هسته ای رژیم تهران را تهدیدی برای جهان دانست و گفت وارد شدن دولت اوباما در این موضوع و گزارش اخیر آژانس بین المللى انرژی اتمی در مورد پیشرفت رژیم تهران در زمینه برنامه غنی سازی اورانیوم، به معنای آن است كه ما در موقعیت بسیار بسیار حساسی قرار گرفته ایم.
وزیرخارجه انگلستان گفت هیچكس نباید شک كند كه این (برنامه تسلیحات هسته ای رژیم تهران) مسئله ای عاجل براى شرایط فعلی و نه آینده است. مسئله ای كه باید بزودی با آن برخورد شود.

No comments:

Post a Comment