Wednesday, March 18, 2009

فراخوان به تجمع نوروزی مقابل زندان اوین


دبیرخانه مجموعه فعالان حقوق بشر در ایراناطلاعیه مطبوعاتی
به پایان سال 1387 خورشیدی نزدیک می‌شویم و هنوز بسیاری هستند که به خاطر عقاید و داشتن اندیشه‌های مخالف در زندان به سر می‌برند و عید نوروز باستانی را به دور از خانواده و عزیزان‌شان سپری می‌کنند.
زندانیان عقیدتی بسیاری هستند که بر خلاف دیگر زندانیان حق استفاده از مرخصی را ندارند و سفره‌ی هفت‌سین‌شان پشت دیوارهای بلند زندان چیده می‌شود آن‌ها که باید روزهای عید را در کنار خانه و خانواده سر کنند، به حکم دستگاه امنیتی، از داشتن آزادی محروم هستند.
سال جاری یکی از سیاه ترین سالها در طی دهه اخیر برای مدافعان حقوق بشر محسوب میگردد. وضعیت زندانیان وجدانی در زندان‌های ایران بدتر شده و فشارها بر روی آنان بیش‌تر و بیش‌تر شده است. در طول سال گذشته بسیاری از این عزیزان مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و در میان زندانیان خطرناک نگه‌داری شدند. فعالان دانشجویی و مدنی مورد بدرفتاری و برخورد قرار گرفتند، بسیاری از آنان مدت‌ها در سلول انفرادی نگه‌داری شدند و شاهد رفتارهای غیرانسانی با آن‌ها بودیم. بسیاری از آنان از نبود امکانات بهداشتی رنج بردند. امیرحسین حشمت‌ساران یکی از زندانیان سیاسی بود که در روزها پایانی سال در زندان رجایی‌شهر کرج درگذشت و باعث شد کارنامه‌ی نقض حقوق‌بشر در ایران بیش از گذشته تیره‌ شود.
"مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران" جهت حمایت از زندانیان عقیدتی و درخواست آزادی آنان، از همه‌ی فعالان حقوق‌بشری، مدنی، سیاسی و احزاب دعوت می‌کند که فردا مورخه 29 اسنفدماه 1387 راس ساعت 10 صبح در مقابل درب زندان اوین بر سفره نوروزی حمایت از زندانیان حاضرشوند. بدون شک حضور همه‌ی فعلان سیاسی، مدنی و اجتماعی در حمایت از زندانیان عقیدتی می‌تواند برای آن‌ها و خانواده‌های‌شان دل‌گرمی باشد و همبستگی وجدانهای بیدار جامعه با قربانیان نقض حقوق بشر را به نمایش گذارد.
تهران - 28 اسفندماه 1387

No comments:

Post a Comment