Sunday, January 18, 2009

شهناز غلامي، وبلاگ نويس و از فعالين حقوق زنان در تبريز روز شنبه پس از تحمل 69 روز حبس با وثيقه 20 ميليوني تا زمان تشکيل دادگاه از زندان آزاد شد.

شهناز غلامي آزاد شد
با وثيقه 20 ميليون توماني - دوشنبه 30 دی 1387 [2009.01.19]
آکام مکري
شهناز غلامي، وبلاگ نويس و از فعالين حقوق زنان در تبريز روز شنبه پس از تحمل 69 روز حبس با وثيقه 20 ميليوني تا زمان تشکيل دادگاه از زندان آزاد شد.
وي بدنبال شکايت نيروي انتظامي و به اتهام "تشويش اذهان عمومي" بازداشت شده و 69 روز در زندان بسر برده بود.وي در اعتراض به ادامه بازداشتش هشت روز اعتصاب غذا کرده بود.
نقي محمودي وکيل مدافع شهناز غلامي در گفتگو با روز ضمن اعلام خبر آزادي موکلش،گفت: "طي روزهاي گذشته قرار بازداشت موقت موکلم به قرار وثيقه تبديل شد و ايشان موقتا تا زمان رسيدگي به اتهاماتشان آزاد شده اند."
آقاي محمودي همچنين در خصوص اتهامات موکلش اظهار داشت: "اتهامات خانم غلامي بيشتر در ارتباط بوده با اخبار و گزارشاتي که در وبلاگشان ]آذرزن [ منتشر کرده اند".
وکيل مدافع خانم غلامي در خصوص وضعيت جسماني موکلش هم چنين گفت: "ايشان هشت روز دست به اعتصاب زده بودند اما وضعيت فعليشان مساعد است".
هنوز زمان تشکيل دادگاه اين فعال آذربايجاني اعلام نشده است.
شهناز غلامي در مرداد ماه سال گذشته هم در پي انتشار مطالبي در اعتراض به حوادث آذربايجان، حدود يک ماه در بازداشت بسر برده و شعبه اول دادگاه انقلاب تبريز وي را به اتهام تبليغ عليه نظام به تحمل 6 ماه حبس تعزيري محکوم کرده بود. اين فعال تبريزي از سال 1368 تا 1373 هم به مدت پنج سال زنداني شده بود.
بازداشت خانم غلامي اعتراضاتي را در پي داشت. سازمان گزارشگران بدون مرز در 30 آبان با انتشار اطلاعيه اي به بازداشت اين وب نگار اعتراض کرد و خواستار آزادي وي شد. کانون مدافعان حقوق بشر هم در آبان ماه سال جاري به بازداشت وي اعتراض کرد. 500 فعال اجتماعي هم در بيانيه اي که در آذر ماه صادر کردند به بازداشت گسترده فعالان آذري اعتراض کرده بودند.

No comments:

Post a Comment