Thursday, January 8, 2009

سيزدهمين روز تحصن حاميان مجاهدین در بروكسل


همبستگی ملی
سيزدهمين روز تحصن حاميان مقاومت در بروكسل
پنجشنبه، ۱۹ دي، ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۹

سيزدهمين روز تحصن ايرانيان آزاده و هواداران مجاهدين خلق ايران، در مقابل مقر شوراي وزيران اتحاديه اروپا در بروكسل برگزارشد. درجمع هموطنانمان دراين تحصن، دكتر آلخو ويدال كوادراس، نايب رئيس پارلمان اروپا و پائولو كازاكا، نماينده پارلمان اروپا از پرتغال و رئيس مشترك گروه دوستان ايران آزاد، سخنراني كردند.نايب رئيس پارلمان اروپا خطاب به متحصنان گفت: استواري و پايداري شما را كه در اين هواي سرد به تحصن خود ادامه مي دهيد، تحسين مي كنم. به سه دليل بايد نام مجاهدين از ليست تروريستي حذف شود:
اولين دليل، بر منطق سوار است يعني اينكه مجاهدين تروريست نيستند و هيچ ارتباطي ميان آنها با تروريسم وجود ندارددومين دليل، حقوقي است. چون هم در دادگاه انگلستان و هم در 4مرحله در دادگاه عدالت اروپا روشن شد كه مجاهدين بايستي از ليست خارج شوند و سومين دليل، سياسي است چرا كه مجاهدين وزنه يي در برابر رژيم ايران هستند و نگهداشتن نام آنان در ليست به خواست ژريم تهران مي باشد.همان طور كه در حكم دادگاه آمده است، نام مجاهدين بايد بلافاصله از ليست تروريستي حذف شوددكتر ويدال كوادراس در ادامه سخنراني خود در پيامي به اشرفيان گفت: به دوستان بسيار عزيزم در شهر اشرف كه اخيراً آنجا بوده ام سلام دارم. به مناسبت سال نو براي همه آنها ، آرزوي سلامتي و توفيق دارم.
پائولو كاساكا، نماينده پارلمان اروپا سياستهاي شوراي وزيران اتحاديه اروپا در قبال مجاهدين و به طور مشخص ناديده گرفتن احكام دادگاه عدالت اروپا را محكوم كرد و افزود: اما شور و پشتكار شما در اين شرايط و سرماي سخت، باعث پشتگرمي است و مطمئن باشيد كه من و دوستانم در پارلمان اروپا به فعاليتهايمان تا گردن گذاشتن شوراي وزيران به حكم دادگاه مبني برحذف نام مجاهدين ازليست ادامه خواهيم داد. هموطنان شريف و ازاده در تحصن بروكسل، با راهپيمايي در مقابل مقر شوراي وزيران اتحاديه اروپا و سردادن شعارهايي در محكوميت مماشات با رژيم منفور آخوندي، خواستار اجراي عدالت و قانون شدند. دماي 7درجه زير صفر بروكسل مانع از عزم و اراده متحصنين بر پافشاري بر خواستهاي برحقشان نگرديد. تظاهركنندگان پلاكارد بزرگي در دست داشتند كه روي آن نوشته شده بود: «شوراي وزيران اتحاديه اروپا و دولت فرانسه با قرار دادن نام مجاهدين در ليست سازمانهاي تروريستي. 4 بار حكم دادگاه عدالت اروپا را نقض كرده اند». در پايان برنامه سرود اي ايران به طور جمعي توسط هموطنان خوانده شد.

No comments:

Post a Comment