Thursday, January 15, 2009

پارلمان اروپا براى حذف سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست تروریستی فراخوان مىدهد




پارلمان اروپا براى حذف سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست تروریستی فراخوان مىدهد


11:43:49


AM 1387/10/26
پارلمان اروپا
پارلمان اروپادر قطعنامهیی كه روز14ژانویه (25دیماه) در اجلاس رسمی این پارلمان در استراسبورگ به تصویب رسید، شورای وزیران اتحادیه اروپا را بهخاطر اجرا نكردن چند حكم دادگاه كه بهسود سازمان مجاهدین خلق ایران صادرشده، بهشدت محكوم كرد.
درقطعنامه مصوب پارلمان اروپا كه با عنوان «وضعیت حقوق بنیادین دراتحادیه اروپا» به تصویب رسیده، آمده است:
پارلمان، اتحادیه اروپا را بهخاطر اینكه حكم دادگاه عدالت اروپا در 12دسامبر 2006 واحكام دادگاه عدالت اروپا در چهارم و هفدهم دسامبر 2008 و همچنین حكم دادگاه استیناف انگلستان درهفتم مه 2008 به سود سازمان مجاهدین خلق ایران را اجرانكرده، محكوم میكند.
قطعنامه مصوب پارلمان اروپا تأكید میكند:
جامعه اروپا بر یك رشته مبانی مشترك و حقوق بینادین بناشده است و حفاظت و ارتقای حقوق بنیادین، پایه دموكراسی در اروپا را تشكیل میدهد وپیششرط ضروری براى آزادی، امنیت و عدالت در اروپاست.
درپی صدور قطعنامه پارلمان اروپا، گروه پارلمانی دوستان ایران آزاد در این پارلمان باصدوربیانیهیی اعلام كرد: اكنون پارلمان ما كه میلیونها تن را در اروپا نمایندگی میكند، موضع خود را بسیار روشن نموده است. ما بار دیگر از شورای اتحادیه اروپا میخواهیم كه به حكومت قانون احترام بگذارد و سازمان مجاهدین خلق ایران را بلادرنگ از لیست تروریستیاش حذف كند.
متن بیانیه گروه پارلمانی دوستان ایران آزاد درپارلمان اروپا بدین قرار است:
دوستان ایران آزاد
پارلمان اروپا
اطلاعیه مطبوعاتی
14ژانویه 2009
پارلمان اروپا براى حذف سازمان مجاهدین خلق ایران از لیست تروریستی فراخوان مىدهد
در قطعنامهیی كه در اجلاس پارلمان اروپا در استراسبورگ به تصویب رسید، این پارلمان قویاً شورای وزیران اتحادیه اروپا را بهخاطر عدم اجرای چندین حكم دادگاه كه به سود سازمان مجاهدین خلق ایران مهمترین اپوزیسیون دموكراتیك ایرانی، صادرشده است، محكوم كرد.
پاراگراف مربوط به این موضوع بدین شرح است:
[گزارش: گیوستو كاتانیا (A6-0479/2008) - وضعیت حقوق بنیادین در اتحادیه اروپا (2004-2008) ]
”پارلمان اروپا از عدم اجرای احكام 12دسامبر 2006 و 4دسامبر و 17دسامبر 2008 و تصمیم دادگاه استیناف انگلستان درباره سازمان مجاهدین خلق ایران در 7 مه 2008 ابراز انزجار میكند“.
موفقیت اروپای متحد از نهادهای دموكراتیك و از حكومت قانون ناشی میشود، نه از تصمیم خودسرانه توسط یك ارگان. این حقیقت كه شورای وزیران حكم دادگاه را رد كرده است، یك تراژدی است و یكپارچگی نهادین جامعه اروپا را مورد تهدید قرار مىدهد.
اگر امروز یك نهاد میتواند این چنین خودسرانه و به سهولت مبانی بنیادین اتحادیه اروپا را پایمال كند، چه چیزی در آینده متصور خواهد بود؟
از این بدتر، محصول این تصمیم یعنی استمالت از رژیم ایران است كه خود مایه خجالت و شرمساری است. این (سیاست استمالت) یك پیشینه بد براى آینده به وجود میآورد و هیچ حاصلی نداشته است.
اكنون پارلمان ما -كه میلیونها تن را در اروپا نمایندگی میكند موضع خود را بسیار روشن نموده است- ما بار دیگر از شورای اتحادیه اروپا میخواهیم كه به حكومت قانون احترام بگذارد و بلادرنگ سازمان مجاهدین خلق ایران را از لیست تروریستی حذف كند.
استراون استیونسون، نماینده پارلمان اروپا
معاون گروه احزاب مردم واحزاب دموكرات مسیحی و رئیس مشترك دوستان ایران آزاد
پائولو كاساكا،رئیس مشترك گروه پارلمانی دوستان ایران آزاد درپارلمان اروپا
در جلسه پارلمان اروپا و هنگام تصویب قطعنامه، استراون استیونسون گفت: رژیم فاشیست تهران حامی اصلىتروریسم در خاور میانه است و نتیجه تراژیك این جنگ دقیقاً چیزی است كه تهران خواستار آن بود تا توجهات را از بحران اقتصادی كه بهخاطر كاهش قیمت نفت با آن رو به رو بود، منحرف كند و توجهات جهانی را نسبت به تلاش رژیم ملاها براى تولید سلاح اتمی منحرف كند. سیاست خارجی رژیم ایران این بوده كه بتواند قدرت مسلط در منطقه شود، آنها میخواهند جهان اسلام را در برابر دیدگاههای مستبد خود كه حقوقبشر، حقوق زنان و حق آزادی بیان را از بین برده، به زانو در بیاورند. خجالت آور نیز این است كه غرب هیچ اقدامی براى مقابله یا افشای تجاوز رژیم ایران نكرده است. غرب كه با انبوهی مدارك دال بر حمایت رژیم ایران از تروریسم بينالمللى رو بروست، مسیر استمالت از تهران را برگزیده است و حتی به خواسته اصلی آنها كه از كار انداختن اپوزیسیون اصلی آنها، مجاهدین خلق است، مبادرت نموده است و آنها را در لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار داده است. این باید متوقف شود.
قطعنامه مصوب پارلمان علیه برچسب ظالمانه تروریستی و درحمایت ازحاكمیت قانون، برمجاهدین و مقاومت ایران، بر ایرانیان آزاده و هموطنان متحصن و تظاهركننده در بروكسل ودیگركشورها، مبارك باد.

No comments:

Post a Comment