Sunday, January 4, 2009

تظاهرکنندگان عراقی: فلسطین آری...حماس نه



به گزارش خبرگزاری عراق نو، هزاران نفر از مردم عراق با شرکت در تظاهرات، همبستگی خود را با مردم فلسطین ابراز نمودند. آنها با جدا دانستن حساب مردم فلسطین بویژه زنان و کودکان آنان را برادران و خواهران خود نامیدند.
تظاهر کنندگان همچنین عدم حمایت خود را از جنبش سلفی حماس به علت مواضع پیشین و کنونی این جنبش نسبت به ملت عراق و به خصوص شیعیان آن در حمایت های پی در پی خود از رژیم منحوس صدام و گروهک تروریستی القاعده به رهبری زرقاوی مقبور اعلام نمودند.
گفتنی است جنبش سلفی حماس همواره موضع دفاع از صدام را سر لوحه سیاست خارجی خود قرار داده و با اقامه مجالس ختم برای عدی و قصی فرزندان جنایتکار صدام آنان را حسن و حسین امت قلمداد کرده بودند و نیز پس از اعدام صدام برای وی نیز مجالس ختمی در تمامی پایگاههای خود گرفتند.
این در حالی است که این جنبش در مواضع دیگری برای ابو مصعب زرقاوی رهبر گروهک تروریستی القاعده نیز مجلس ختم گرفته بود و هم چنین با ارسال تعداد زیادی انتحاری فلسطینی از سوی جنبش مذکور برای کمک به الزرقاوی در جنایات او شرکت کرده و میتوان از انفجارهای روز ده محرم در کربلا در سال 2004 و هم چنین انفجار مسجد براثا در سال 2006 که صدها کشته برجای گذاشته بود نام برد.
هم چنین گفته یکی از رهبران حماس در مصاحبه با کانال الجزیره قطری مبنی بر اینکه "سننتصر على اسرائيل كما انتصر يزيد على الحسين/ بر اسراییل پیروز خواهیم شد هم چون پیروزی یزید بر حسین" هیچگاه از اذهان مردم عراق پاک نخواهد شد.

No comments:

Post a Comment