Sunday, January 18, 2009

اخطار برای اتمام قرارداد با كوكاكولا



خبرگزاري فارس: علي اكبر محرابيان، وزير صنايع به عنوان نماينده ويژه رئيس جمهور به شركت خوشگوار مشهد مهلت داده تا وضعيت ارتباط خود با شرکت كوكاكولا را مشخص كند.
در حال حاضر محصولات تحت ليسانس شركت كوكاكولا با اسامي مختلف كوكاكولا، فانتا، آب معدني داساني، اسپرايت در بازار ايران وجود دارند.
قابل ذكر است شركت خوشگوار مشهد با پرداخت سالانه بيش از يك و نيم‌ميليارد تومان به يكي از شعبه‌هاي كوكاكولا، محصولات اين شركت را توليد و توزيع مي‌كند؛ اين در حالي است كه مسئولان شركت خوشگوار با درخواست براي تحريم كوكاكولا مخالفت كرده‌اند.
شركت خوشگوار كه محصولاتش را پيش از انقلاب تحت نظر شركت كوكاكولا توليد مي‌كرد، پس از انقلاب اسلامي نيز ارتباط با شركت آمريكايي را حفظ كرد و سالانه، با واسطه‌ي يك شركت ايرلندي، يك ميليارد و پانصد ميليون تومان به حساب كوكاكولا در آمريكا واريز مي‌كند.
كوكاكولا كه پس از انقلاب اسلامي از بازار ايران خارج شده بود از سال 1373، با امضاي قرارداد فرانشيز با شركت‌هايي از جمله خوشگوار، مجدداً وارد بازار ايران شد كه شركت‌هاي ايراني از طريق يك شركت ايرلندي به نام كوكاكولاي آتلانتيك و بعدها از طريق شركت كنسانتره Drogheda، شهد نوشابه را دريافت مي‌كنند.
امت نيوز در اين باره نوشت، مدير شركت خوشگوار در پاسخ به درخواست براي قطع ارتباط با كوكاكولا مي‌گويد: بازار فروش ما وابسته به همين نام است و نمي‌توانيم آنرا حذف كنيم.

No comments:

Post a Comment