Saturday, January 10, 2009

اصفهان؛ دهها نفر تحت شکنجه در بند وزارت اطلاعات



فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
ده ها نفر از عزادران حسینی در شهرهای اطراف اصفهان در بند وزارت اطلاعات زندانی هستند
بنابه گزارشات رسیده از بند الف-ط وزارت اطلاعات و بند بازداشتگاه اصفهان ده ها نفر از عزادارانی حسینی دستگیر شده تحت شکنجه در زندان بسر می برند.در پی درگیریهای گسترده نیروهای امنیتی و انتظامی با عزاداران حسینی، در شهرهای درچه ،همایونشهر ، زنبیه و مارکین اصفهان بسوی مردم آتش گشودن که منجر به کشته و زخمی شدن تهدادی از آنها گردید و تا به حال اسامی یک کشته و یک زخمی آن مشخص شده است .آقای حسین ابراهیمی از اهالی شهرستان درچه که در جریان عزاداری روز هشتم ماه محرم در مقابل فرمانداری همایونشهر از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته و بشدت زخمی گردید.نیروهای وزارت اطلاعات تمام تلاش خود را بکار می برند که با تهدیدا کردن و تحت فشار قرار دادن خانواده ها مانع انتشار اسامی زخمی شدگان شوند.همچنین ده ها نفر از عزاداران حسینی که توسط نیروهای امنیتی و انتظامی دستگیر شده اند به سلولهای انفرادی بند ال-ط وزارت اطلاعات در زندان اصفهان منتقل شده اند. نزدیک به 65 نفر از آنها به دلیل کمبود جا در بند الف - ط به بند بازداشتگاه زندان اصفهان منتقل شده اند، زندانیانی که به این بند منتقل شده اند مورد شکنجۀ جسمی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفته اند که آثار شکنجه بر بدن آنها عیان می باشد. همچنین گزراشاتی حاکی از آن است که در روز جمعه 20 دی ماه مردم شهر درچه در اعتراض به قتل ،زخمی کردن ودستگیریهای گسترده در این شهر در محل نماز جمعه حاضر شدند و شروع به دادن شعارهای ضد حکومتی پرداختند. از جمله شعارهایی که روز گذشته سر داده شد عبارتند از :این سند جنایت خامنه ای است و شعارهای دیگر که منجر به درگیری مردم با نیروهای امنیتی شد و همچنین باعث به هم خوردن نماز جمعه گردید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،تیراندازی به عزاداران حسینی که منجر به کشته و زخمی شدن آنها شده و همچنین دستگیری ده ها نفر و تحت شکنجه قرار داد آنها را محکوم می کند و خواستار دخالت سازمانهای حقوق بشری و بخصوص کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل برای آزادی فوری و بی قید وشرط عزاداران زندانی است.
21 دی 1387 برابر با 10 ژانویه 2009وضعیت دستگیر شدگان فوق را به سازمانهای زیر گزارش گردید:کمیساریای عالی حقوق بشر کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا سازمان عفو بین المللسازمان دیدبان حقوق بشر

No comments:

Post a Comment