Thursday, January 15, 2009

احمدی نژاد: مخالفان عجله نکنند انتخابات نزدیک است


احمدی نژاد: مخالفان عجله نکنند انتخابات نزدیک است
بی بی سی : محمود احمدی نژاد رئیس ‌جمهوری ایران در یک نشست مطبوعاتی، مطرح کنندگان دولت وحدت ملی را در ردیف مخالفان دولت قرار داد و گفت که این گروه عجله نکنند چون انتخابات نزدیک است.آقای احمدی نژاد در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برخی‌ گروه‌ها موضوعاتی چون "دولت وحدت ملی" و "دولت نجات ملی" را مطرح می ‌کنند، آیا طرح این موضوعات به نفع کشور است گفت: "علیه این دولت آمار و حرف ‌های دروغ منتشر می‌کنند و دولت هم تحمل می ‌کند و شکایت نمی ‌کند. همه ارکان کشور با رای مردم انتخاب می‌ شوند. آنهایی هم که این حرف ها را مطرح می‌ کنند، عجله نکنند انتخابات نزدیک است و این چیزها در معادلات مردم تاثیری ندارد."طرح دولت وحدت ملی از سوی علی اکبر ناطق نوری رئیس پیشین مجلس ایران مطرح شده است. به عقیده آقای ناطق نوری، راه موفقیت در کشور استفاده از همه نیروهای موجود و تشکیل "دولت وحدت ملی" از میان همه کسانی است که "درد دین و دغدعه ایران" دارند.البته آقای ناطق بعدها گفت که طرح دولت حدت ملی در همان نطفه منتفی شد و از قرائن پیداست "هر گروهی آتش را برای نان خود می خواهد".
پرداخت یارانه های نقدیرئیس جمهوری ایران که در یک نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی در تهران سخن می گفت در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در باره حذف افزایش حقوق کارگران بعد از اجرای طرح موسوم به "تحول اقتصادی" با اشاره به بخشی از این طرح گفت: "آن بندی که در طرح آمده به معنای توقف افزایش حقوق نیست، بلکه می‌گوییم اگر تورم نباشد حقوق هم که به خاطر تورم افزایش می‌یابد، نیابد."به گفته آقای احمدی نژاد، یکی از اهداف اصلی هدفمند کردن یارانه‌ها کنترل تورم است و به همین دلیل دولت به دنبال این است که بار سنگین تورم را از دوش قشر کم درآمد بردارد.لایحه موسوم به "تحول اقتصادی" از سوی دولت به مجلس فرستاده شده است که مهم ترین بخش آن پرداخت نقدی یارانه ها به خانواده های کم درآمد است ولی این نگرانی وجود دارد که با اجرای آن تورم به شدت افزایش یابد.بر اساس لایحه دولت، یارانه کالاها و خدمات حذف و این یارانه ها به صورت نقدی بین خانوارها توزیع می شود و با اجرای این طرح، کالاها و خدمات به نرخ تمام شده و بین المللی عرضه خواهد شد.بنزین، گازوئیل، آب، برق و گاز از جمله کالاها و خدماتی است که قرار است به قیمت تمام شده و بین المللی عرضه شود.نگرانی هایی در باره پیامدهای طرح نقدی کردن یارانه ها و افزایش تورم ابراز شده است اما آقای احمدی نژاد گفت: "ما در این خصوص نگرانی نداریم." رئیس جمهوری ایران در عین حال گفت: "صاحبنظران و نمایندگان مجلس نظرات خود را در این خصوص ارائه کنند چرا که ما خواهان تهیه قانون کاملی هستیم اگر چه ما استدلالهای کارشناسی قوی برای اجرای این طرح در دست داریم."
رابطه ایران و آمریکارابطه با آمریکا یکی از موضوعات همیشگی نشست های مطبوعاتی است و در این نشست نیز خبرنگاران داخلی و خارجی ابعاد رابطه ایران و آمریکا و احتمال عادی سازی روابط را با آقای احمدی نژاد در میان گذاشتند.آقای احمدی نژاد در پاسخ به پرسشی در باره عادی سازی روابط ایران آمریکا بعد از آمدن اوباما گفت:"دنیا عوض شده و ادبیات چماق و هویج ادبیات متروکی است. اگر تغییرات آمریکا، اساسی، بر اساس عدالت و دوستی باشد، ملت‌ ها استقبال می ‌کنند اما اگر همان مبانی غلط ادامه یابد، تغییری ایجاد نمی‌ شود. باید ببینیم دولت جدید آمریکا چه کار خواهد کرد."آقای احمدی نژاد گفت: "ریشه همه جنگ‌ها و نابسامانی‌ها دخالت‌های بیجای آمریکا در نقاط مختلف دنیا است. مگر دولت آمریکا چه کاره است؟ دایره دخالت‌ها باید در مرزهای آمریکا محدود شود. هیچ کس به دولت امریکا اجازه نداده که رئیس و کدخدای دنیا باشد."

No comments:

Post a Comment