Wednesday, January 14, 2009

احضار مجدد سه تن از فعالان دانشجويی به کمیته‌ انضباطی

احضار مجدد سه تن از فعالان دانشجويی به کمیته‌ انضباطی
بامدادخبر: سعید فیض الله‌زاده، مهدیه گلرو و صادق شجاعی، سه تن از فعالان دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی مجدداً به کمیته‌ی انضباطی احضار و جلسه‌ی دفاعیه‌ی آنها برگزار شد.

سعید فیض الله‌زاده و مهدیه گلرو پس از سپری کردن ۴ ترم و صادق شجاعی پس از ۳ ترم محرومیت از تحصیل که همه با احتساب در سنوات بوده‌است و گذراندن ۱۸ماه ممنوع الورودی به دانشگاه مجدداً به کمیته‌ی انضباطی احضار شدند.

این سه دانشجو در حالی در روز سه‌شنبه در جلسه دفاعیه شرکت کردند که برای چندمین باراست که به کمیته‌ی انضباتی احضار می شوند و با وجود پایان دوره‌ی تعلیقشان همچنان حق ورود به دانشگاه و انتخاب واحد را ندارند و فایل‌های آموزششان بسته است.

لازم به ذکر است که بیشتر اتهامات این دانشجویان حول تحصن سه روزه‌ی بود که اوایل آذر ماه در دانشکده ادبیات دانشگاه علامه برگزار شد و در پی آن سعید فیض الله، مهدیه گلرو، صادق شجاعی و مجید درّی که برای بازگشت به دانشگاه تحصن کرده بودند بازداشت شده و ۱۰ روز را در زندان اوین سپری کردند.

مجید درّی، یکی از دانشجویان محروم از تحصیل دانشگاه علامه در این رابطه گفت: “پس از برگزاری تحصن در دانشکده ادبیات که با حمایت گسترده دانشجویان نیز همراه بود و حتی پس از بازداشت ما دانشجویان به صورت خودجوش به خانواده‌های ما پیوسته و خواستار آزادی ما شده بودند، به نظر می‌رسید مسئولین دانشگاه در رفتار خود تجدید نظر کنند و ما به توانیم به دانشگاه بازگریدیم و به تحصیل‌مان ادامه دهیم. همچنین برخی مخالفتها از درون مجموعه‌ی وزارت علوم با نحوه‌ی برخورد آقای شریعتی، این نظر را تأیید می‌کرد.”

وی افزود: “اما این احضارها به کمیته‌ی انضباطی نشان داد، آقای شریعتی همچنان بر ادامه‌ی سرکوب دانشجویان منتقد اصرار می‌ورزد و از هر ابزاری هر چند غیر قانونی برای گرفتن حق طبیعی و قانونی ما استفاده می‌کند. امروز دانشگاه علامه به جولانگاهی برای خودکامگی و اعمال سلیقه‌ی آقای شریعتی تبدیل شده و نوع برخوردی که با دانشجویان منتقد این دانشگاه می‌شود حتی از استانداردهای دولت احمدی‌نژاد هم پائین‌تر است و شدت بیشتری دارد”.

مجید درّی در پایان ضمن تاکید بر این نکته که دانشجویان محروم از تحصیل دانشگاه علامه تمام راه‌های قانونی را برای احقاق حقوقشان پیموده‌اند، تصریح کرد: “در صورتی که برای ترم آینده اجازه انتخاب واحد و بازگشت به دانشگاه را به ما ندهند قطعاً اعتراضات خود را ادامه خواهیم داد و تحصن دیگری را آغاز خواهیم کرد”.



No comments:

Post a Comment