Thursday, January 15, 2009

ما هستیم !هستم اگر میروم گرنروم نیستم - تظاهرات در 8 شهر ایرانا




روز گذشته (26 دی ماه _ 15 ژانویه) تظاهرات گسترده در هشت شهر ایران(*) در ساعت 4 برگزار شد:
بازداشت بیش از 500 جوان در کرمانشاه
قصرنیوز : گزارشهای رسیده به خبرنگار ماحاکیست عصرامروز حوالی ساعت ۴ نزدیک به ۵۰۰ جوان اعم از دختر و پسر توسط ماموران انتظامی بازداشت و روانه کلانتری ها شدند . این گزارش می افزاید در پی فراخوان یکی از تلویزیونهای لس انجلسی از جوانان برای اعتراض با شعار ما هستیم عصر امروز حوالی ساعت ۴ حدفاصل میدان شهرداری به سمت میدان مصدق جمعی از جوانان با شعار ما هستیم با پلیس درگیر شدند و نزدیک به ۵۰۰ نفر دستگیر شدند دستگیر شدگان اکثرا جوان واز دختران جوان نیز در میان آنها دیده می شد . پاساژ ارگ در میدان مصدق تحت کنترل وتدابیر شدید امنیتی ماموران نیروی انتظامی بود وکوچکترین تحرکی از نگاه آنان مخفی نماند .برخی از کسانی که به پاساژ رفت وآمد داشتند ومشکوک بنظر می رسیدند بازداشت شدند وبا الگانسهای نیروی انتظامی به کلانتری ها هدایت میشدند . هنوز از انگیزه بازداشت شدگان واعتراض امروز آنها خبری منتشر نشده است .
تجمع مردم در اصفهان و بازداشتهای گسترده
ظهر روز جاری (26 دی ماه _ 15 ژانویه) به دعوت یکی از گروههای اپوزیسیون تجمعی در محدوده میدان مجسمه سی و سه پل شهر اصفهان برگزار شد.به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران ، در این تجمع که شاهدان جمعیت آن را بالغ بر صدها تن تخمین میزنند. حاضران شعارهایی در موضوعات مختلف اعم از حمایت از زندانیان سیاسی ، حمایت از دانشجویان ، اعتراض به وضعیت معیشتی و اقتصاد سر دادند.با اقدام نیروی انتظامی برای محاصره و متفرق نمودن جمعیت، تعداد زیادی از حاضرین بازداشت و به نقاط نامعلومی منتقل گردیدند. شاهدان جمعیت بازداشت شدگان را بالغ بر دهها تن تخمین میزنند اما اسامی یا طلاعاتی در خصوص سرنوشت آنان کماکان در دست نمی باشد.
(*) - (میدان انقلاب) ، اصفهان ( سی و سپل ) ، کرمانشاه ( حد فاصل میدان مصدق تا شهرداری)، اهواز ( چهار راه نادریه )، شیراز ( چهار راه سعدی )، مشهد ( پارک ملت )، کرج ( گوهردشت_ پارک 6 )، تبریز ( هار راه آب رسان )----------------------------------------------------عکسهای سمت چپپ ار تجمع مردم اصفهان است
لينک های فيلم تجمع مردم اصفهان
http://www.youtube.com/watch?v=wQbOmSf2jAU http://www.youtube.com/watch?v=q_OflhUKx9c

No comments:

Post a Comment