Sunday, January 18, 2009

دهها تن از خانوادههاى مجاهدین كه عازم شهر اشرف بودند، در فرودگاه تهران دستگير شدند

همبستگی ملی
دهها تن از خانوادههاى مجاهدین كه عازم شهر اشرف بودند، در فرودگاه تهران دستگير شدند 11:37:02 PM 1387/10/28
زندان اوين
دهها تن از خانوادههای مجاهدین اشرف كه عازم دیدار فرزندانشان در عراق بودند در یورش وحشیانه شكنجهگران اطلاعات آخوندها در فرودگاه تهران با ضرب و شتم بسیار دستگیرشدند. متعاقباً خانههای مسكونی خانوادهها در تهران نیز مورد هجوم قرار گرفته است.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران در پاریس اسامی شماری از مادران و پدران و خواهران دستگیرشده در بعد از ظهر جمعه 27 دیماه را كه اغلب 60 تا 80ساله هستند، اعلام كرد. دستگیرشدگان به سلولهای انفرادی در بند 209 شكنجهگاه اوین منتقل شدهاند.
اسامی اعلام شده در گزارشهای اولیه بشرح زیر است: خانم سكینه سلیمان زاهد، مادر مجاهد خلق حشمت جوادی. خانم سلیمان زاهد قبلاً سالهای طولانی بهعنوان زندانی سیاسی در اوین بهسر برده و در میان زندانیان مقاوم به نام “ مادر سكینه ”شناخته شده است.این مادرسالخورده و مقاوم در سفر به عراق از سوی دخترش خانم زهرا جوادی همراهی میشد كه مأموران اطلاعات آخوندی او را هم دستگیر و به اوین بردند. 2-خانم فردوس محبوبی مادر مجاهد خلق اسدالله مثنی. مادر فردوس نیز از این پیشتر یك زندانی سیاسی شناخته شده و مقاوم در اوین بوده است. 3-خانم جمیله محمدزاده مادر مجاهد خلق ابراهیم سعیدی.4-خانم عزت نوری مادر مجاهد شهید حمید خادمی و مادربزرگ مجاهدخلق ناصرخادمی.5-خانم فاطمه صادقی مادر مجاهد خلق رقیه امیرخیزی كه از خانوادههای شناخته شده شهیدان مجاهد خلق است. این مادر سالخورده توسط دخترش خانم كبری امیرخیزی همراهی میشد كه او هم دستگیر و به اوین برده شده است.6-خانم و آقای پوراقبال و دخترشان پریسا پوراقبال، مادر و پدر و خواهر مجاهدان خلق پروانه و حمیدرضا پوراقبال كه در اشرف بهسر میبرند. 7- خانم عزیزه شفیعی نیا مادر مجاهدشهید موسی حیدرزاده و مادر مجاهد خلق آرزو حیدرزاده كه در اشرفبهسر میبرد.8-مادر صمدی و خانم زهرا صمدی، مادر و خواهر مجاهد خلق اكبر صمدی. 9-خانم كبری بادی رودی، آقای بهرامی و خانم عاطفه بهرامی، مادر و پدر و خواهر مجاهد خلق علیرضا بهرامی.10- اعضای خانواده رضایی منسوبین مجاهدان خلق وحید و مهدی رضایی.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت یادآوری كرد كه دستگیری و ضرب و شتم مادران و پدران سالخورده مجاهدین، انتقال آنها به سلولهای 209 شكنجهگاه اوین و یورش به خانههای مسكونی آنان شمّهی دیگری از ”مهرورزی“ آخوندی درباره مجاهدان اشرف و خانوادههای آنهاست. این در حالی است كه آخوندها و مزدورانشان پیوسته براى علائق خانوادگی ساكنان اشرف اشك تمساح میریزند.
سازمان مجاهدین خلق ایران در آذرماه گذشته اسامی اعضاء خانوادههای 87تن دیگر از ساكنان اشرف را كه در پی دیدار با فرزندانشان در اشرف و بازگشت به ایران از سوی رژیم آخوندی دستگیر و زندانی شده و تحت انواع فشارها قرار گرفته بودند منتشر كرده بود.
مقاومت ایران محكومیت جهانی و دخالت بیدرنگ مراجع بینالمللى را براى آزاد كردن خانوادههای زندانی خواستار شده است.
به قرار اطلاع تلویزیون صدای آمریكا نیز از تهران گزارش كرد 18 زن كه سنین آنها بین 55 تا 80سال بوده و به قصد دیدار با فرزندانشان در قرارگاه اشرف در عراق به فرودگاه رفته بودند روز گذشته در فرودگاه تهران بازداشت و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شدنددر حالیكه همگی آنها دارای ویزای معتبر بودند.

No comments:

Post a Comment