Thursday, January 1, 2009

بازگشت فرمانده سابق بسیج به وزارت کشور

بازگشت فرمانده سابق بسیج به وزارت کشور

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران طی حکمی عليرضا افشار را به سِمت معاون امور اجتماعی، فرهنگی و شوراهای آن وزاتخانه منصوب کرد.
علیرضا افشار حدود دو ماه پیش از سِمت معاونت سياسی این وزارتخانه برکنار شده بود.
صادق محصولی، وزیر کشور ایران، در حکم انتصاب معاون جديد اجتماعی و شوراهای وزارت کشور، از آقای افشار خواسته است تا «بررسی و شناسایی مشکلات، ناهنجاری‌های اجتماعی، راه‌اندازی و پیگیری امور مربوط به ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان» را بر عهده بگيرد.
بیشتر بخوانید:
مجلس ایران به صادق محصولی رأی اعتماد داد
صادق محصولی جانشين فرمانده کل قوا در نيروی انتظامی شد
مدیریت سازمان‌های غیردولتی (مردم‌نهاد یا ان.جی. او) یکی از مهم‌ترین وظایف معاونت اجتماعی و شوراهای وزارت کشور ایران شمرده می‌شود. وزیر کشور جمهوری اسلامی نیز در حکم خود از عليرضا افشار خواسته است تا «ضابطه و قانونمند نمودن فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد» را در دستور کار خود قرار دهد.
وزارت کشور؛ رفت و برگشت‌ها
در مهرماه ۱۳۸۶ مصطفی پورمحمدی، وزیر وقت کشور، علیرضا افشار را به عنوان معاون سیاسی آن وزارتخانه، که ریاست ستاد انتخابات را در ایران برعهده دارد، منصوب کرد.
علیرضا افشار سومین معاون سیاسی وزارت کشور در دولت محمود احمدی‌نژاد به شمار می‌رفت. پیش از او علی جنتی و مجتبی ثمره هاشمی از این سِمت برکنار شده بودند.
آقای افشار، در مقام ریاست ستاد انتخابات، در زمستان سال گذشته انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی را برگزار کرد.
وی پس از آنکه در ۳۰ مهر امسال از مقام خود برکنار شد در جلسه تودیع خود حاضر به سخنرانی نشد اما در عين حال حاضر نشد تا جزییِات برکناری خود را اعلام کند و گفته بود: «تضعيف دولت و اركان نظام كمک مستقيم به جبهه دشمن است.»
علیرضا افشار پس از آنکه در مهرماه امسال از مقام خود برکنار شد در جلسه تودیع خود حاضر به سخنرانی نشد اما در عين حال حاضر نشد تا جزییِات برکناری خود را اعلام کند و گفته بود: «تضعيف دولت و اركان نظام كمک مستقيم به جبهه دشمن است.»
علیرضا افشار در کنار محمدباقر ذوالقدر و محمدرضا نقدی شماری از اعضای سرشناس سپاه پاسداران بودند که با روی کار آمدن دولت نهم به سِمت‌های معاونت سیاسی وزارت کشور، معاونت امنیتی وزارت کشور و ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رسیدند؛ اما اندکی بعد به ترتیب از دولت محمود احمدی‌نژاد کنار گذاشته شدند.
از میان این فرماندهان سابق، عليرضا افشار آخرین کسی بود که سمت دولتی خود را از دست داد و اکنون اولین کسی است که بار ديگر با حکم صادق محصولی، وزير کشوری که خود سابقه سال‌ها فرماندهی در سپاه پاسداران را دارد، به وزارت کشور بازگشته است.
علیرضا افشار ۵۷ سال دارد و عضویت در شورای مركزی جهاد سازندگی، جانشین و سخنگوی ستاد مرکزی سپاه پاسداران، فرماندهی بسیج (به مدت ۸ سال)، ریاست دانشگاه امام حسین، متعلق به سپاه پاسداران، و معاونت فرهنگی ستادکل نيروهای مسلح ایران در سوابق او دیده می‌شود

No comments:

Post a Comment