Wednesday, December 31, 2008

عسگراولادی: سوز شلاق بحران اقتصادی را احساس می ‌‏کنيم



سایت فرارو: آمارهاي تهيه شده از وضعيت صادرات 9ماه گذشته نشان مي‌‏دهد که برخلاف روند سال‌‏هاي پيشين، رشد صادرات متوقف شده و برخلاف جهش‌‏هاي صادراتي گذشته، در شرايط بحران کنوني جهان، روندي رو به سقوط را نيز در پيش گرفته است.
رئيس کنفدراسيون صادرات کشور، در نشستی که صبح امروز در محل این اتاق برگزار شد گفت: نشانه‌‏هاي روشني از منفي شدن روند صادرات مشخص شده و فقط مي‌‏توانيم دعا کنيم که خداوند اين روند را متوقف کند اما نبايد اين نکته را پوشيده نگه داشت که بحران اقتصادي، گريبان صادرات کشور را هم گرفته است به‌‏‌‏گونه‌‏اي که بسياري از صادرکنندگان درگير عواقب اين بحران شده‌‏اند.
عسگر اولادی متذکر شد: بسياري از صادرکنندگان در فروش کالاها دچار مشکل شده‌‏اند به گونه‌‏اي که حتي کالاهاي فروخته شده آنها به دليل بحران مالي خريداران، تحويل گرفته نمي‌‏شود يا اين که درمقابل کالاهاي تحويل گرفته شده، پولي پرداخت نشده است. اين موضوع صادرکنندگان ما را با مشکلات زيادي مواجه کرده و پيش‌‏بيني من اين است که بهار آينده، بهاري سخت براي صادرات ايران خواهد بود.
رئيس کنفدراسيون صادرات کشور گفت: با توجه به شرايط کنوني ايجاد شده، توليد براي صادرات که هدفي بزرگ عنوان شده است ديگر جايگاهي دراقتصاد کشورندارد به اين دليل که توليد کنندگان با مشکلات زيادي مواجه شده‌‏اند و به همين دليل از رؤساي اتاق‌‏هاي ايران وتهران مي‌‏خواهيم براي حل بحران توليد وصادرات اتاق بحران تشکيل دهند. از وزير بازرگاني هم مي‌‏خواهيم به اين موضوع توجه بيشتري نشان دهد به اين دليل که سال آينده را سال سختي مي‌‏دانيم.
عضو هيأت نمايندگان اتاق تهران با انتقاد از اين جمله که اقتصاد ايران درگير بحران جهاني نمي شود گفت: بدون تعارف درگير بحران جهاني اقتصاد شده‌‏ايم و سوز شلاق آن را روي شانه‌‏هاي خود احساس مي‌‏کنيم پس تعارف را کنار بگذاريم و به فکر خروج از اين بحران باشيم. فضا فضاي نااميد کننده‌‏اي است.

No comments:

Post a Comment