Monday, December 29, 2008

ثبت نام از داوطلبان «عمليات استشهادى» در ايران

ثبت نام از داوطلبان «عمليات استشهادى» در ايران

همزمان با ادامه حملات اسرائيل به مواضع حماس در نوار غزه، گروه هاى تندرو و محافظه كار با نفوذ در جمهورى اسلامى ايران، ثبت نام از داوطلبان «عمليات استشهادى» را آغاز كرده اند.
روز دوشنبه، جامعه روحانيت مبارز، از گروه هاى مهم محافظه كار در جمهورى اسلامى، در سايت اينترنتى خود از مردم دعوت كرد تا «جهت آمادگى رزمى، مالى يا تبليغى براى جنگ با رژيم صهيونيستى (اسرائيل)» فرم هاى ثبت نام را پر كنند.
اين تشكل سياسى در سايت خود گفته است: «فرم سه گزينه اى طومار آمادگى رزمى، مالى و تبليغى براى جنگ با رژيم صهيونيستى از طريق سايت جامعه روحانيت مبارز براى لبيك به حكم مقام معظم رهبرى از تاريخ ۹/۱۰/۸۷ به مدت يك هفته فعال شد.»
آيت الله على خامنه اى، رهبر ايران، روز يكشنبه در پيامى مذهبى از مسلمانان جهان خواست تا به دفاع از مردم غزه برخيزند و افزود: «هر كس در اين دفاع مشروع و مقدس كشته شود شهيد است و اميد آن خواهد داشت كه در صف شهداى بدر و احد در محضر رسول الله ... محشور شود.»
در حوادث نوار غزه كه روز شنبه با حملات هوايى اسرائيل به پايگاه هاى گروه حماس آغاز شد تا كنون بيش از ۳۰۰ نفر كشته و نزديك به ۱۴۰۰ نفر نيز زخمى شده اند.
اسرائيل مى گويد كه اين عمليات را به تلافى پرتاب راكت از سوى گروه هاى اسلامگراى حماس و جهاد اسلامى انجام مى دهد.
«فرم سه گزينه اى طومار آمادگى رزمى، مالى و تبليغى براى جنگ با رژيم صهيونيستى از طريق سايت جامعه روحانيت مبارز براى لبيك به حكم مقام معظم رهبرى از تاريخ ۹/۱۰/۸۷ به مدت يك هفته فعال شد.»
جامعه روحانیت مبارز
حملات اسرائيل با واكنش هاى گسترده اى در كشورهاى اسلامى روبرو شده و در ايران نيز روز دوشنبه تظاهرات مختلف عليه اين اقدام ادامه يافت. تظاهرات روز يكشنبه صدها نفره در مقابل دفتر سازمان ملل و دفتر حافظ منافع مصر در تهران به درگيرى با پليس كشيده شد.
«يگان هاى استشهادى»
در جامعه روحانيت مبارز كه در ماه هاى اوليه سال ۱۳۵۷ و پيش از پیروزی انقلاب اسلامى فعاليت خود را آغاز كرد پاره اى از روحانيون طراز اول جمهورى اسلامى حضور دارند که از جمله آنها مى توان به اكبر هاشمى رفسنجانى، مهدى مهدوى كنى و على اكبر ناطق نورى اشاره كرد.
اين نخستين بار است كه يك تشكل سياسى با نفوذ در ایران خواستار ثبت نام براى اعلام آمادگى رزمى عليه اسرائيل مى شود. جمهورى اسلامى، اسرائيل را به رسميت نمى شناسد و دولت اسرائیل را «رژيم غاصب صهيونيستى» خطاب مى كند.
تهران از سوى آمريكا و اسرائيل متهم شده است كه با حمايت از گروه هاى تندروى حماس و حزب الله لبنان، سلاح و كمك هاى مالى در اختيار آنها قرار مى دهد. اما ايران با رد اين اتهام ها، حمايت از مردم فلسطين را «اخلاقى» خوانده است.
همزمان با اين تحولات، خبرگزارى «فارس» كه به محافل نظامى ايران نزديك است در گزارشى اعلام كرد: ثبت نام دانشجويان سراسر كشور براى حضور در «يگان هاى استشهادى قدس» آغاز شده است و دو روز ادامه دارد.
عليرضا زاهدى، نماينده بسيج دانشجويى، به اين خبرگزارى گفته است: «به زودى در پى نامه اى به رهبر معظم انقلاب اسلامى، دانشجويان ثبت نام كننده در اين يگانهاى استشهادى تجمع بزرگى را برگزار خواهند كرد تا آمادگى خود را براى اعزام به سرزمينهاى اشغالى به محضر رهبر معظم انقلاب اعلام كنند.»
بر اساس اين گزارش، يك عضو شوراى مركزى جامعه اسلامی دانشجویان نیز گفته كه «هفت هزار دانشجوى اصفهانى براى عمليات استشهادى ثبت نام شده اند.»
خبرگزارى هاى ايران همچنين از برنامه ريزى براى تحصن در مقابل دفتر حافظ منافع مصر در تهران از دوشنبه شب تا صبح روز سه شنبه خبر داده اند.
جمهورى اسلامى ايران، مصر را به دليل بستن مرز ميان خود با نوار غزه در آنچه كه «نسل كشى مردم غزه» خوانده است، مسئول مى داند.
تهران روز دوشنبه نخستين كشتى حامل محموله دو هزار تنى كمك هاى خود براى مردم غزه را به اين منطقه ارسال كرد. قرار است اين محموله از طريق خاك مصر به نوار غزه ارسال شود.

No comments:

Post a Comment