Friday, December 26, 2008

اسرائیل 48 ساعت به حماس مهلت داد


يک مقام اسرائیلی روز جمعه اعلام کرد تل آويو به گروه حماس در نوار غزه 48 ساعت فرصت داده است که حملات موشکي را متوقف کند.
این مقام اسرائیلی که نخواست نامش فاش شود، با اشاره به اقدام اسرائیل در بازگشايي گذرگاههاي مرزي در نوارغزه و ورود محموله هاي کمک به این منطقه اعلام کرد اگر حماس با کاهش حملات راکتي و خمپاره اي از نوار غزه، به اين اقدام تل آویو واکنش مثبت نشان دهد، اسرائيل از اجراي عمليات گسترده نظامي در غزه چشم پوشي خواهد کرد.
تصميم نهايي در مورد واکنش نظامي اسرائيل قرار است در نشست روز يکشنبه کابينه امنيتي با شرکت اهود اولمرت اتخاذ شود.
اين مقام اسرائيلي تاکيد کرد اگر حماس تا روز يکشنبه يک گام به عقب بردارد و حملات راکتي را متوقف سازد، اسرائيل در حمله شتاب به خرج نخواهد داد.
وي گفت اگر حماس به حملات موشکی ادامه دهد، ارتش اسرائیل چاره اي جز واکنش قاطعانه نخواهد داشت.
سایت فارسی وزارت خارجه اسرائیل (hamdami.com) در گزارشی نوشت اکثر گزارشهای رسانه های همگانی در اسرائیل حکایت از آن دارد که اجرای عملیات نظامی علیه سازمان های ترور فلسطینی در غزه که به حملات موشکی ادامه می دهند حتمی شده است و مقامات اسرائیلی در حال حاضر به آماده کردن اذهان عمومی جهان پرداخته اند و مردم پشت جبهه در اسرائیل را برای حملات بسیار گسترده موشکی سازمان های ترور فلسطینی علیه شهروندان اسرائیلی آماده می کنند.
پیامی که اهود اولمرت نخست وزیر برای اهالی غزه فرستاد و مذاکرات تسیپی لیونی با مقامات ارشد مصری نیز بخشی از این تلاش بود. اولمرت در مصاحبه با شبکه "العربیة" گفت: ما اشتیاقی به جنگ نداریم و می دانیم که عملیات نظامی به هر دو طرف آسیب می رساند، ولی حماس بداند هنگامی که ما واکنش خود را نشان دهیم، بسیار کوبنده خواهد بود و بهای گزافی از سازمان های ترور خواهد طلبید.

No comments:

Post a Comment