Wednesday, March 18, 2009

چهارشنبه سوری؛ در اراک غوغایی عجیب برپا بود



دیشب در اراک شور و هیجان و غوغایی عجیب برپا بود
گزارش یکی از خوانندگان از ارک: پسران و دختران ، پیر و جوان ، همه و همه آمده بودند و هر یک با روشن کردن آتش و یا ترکاندن ترقه و نارنجک های دستی سنت ملی چهارشنبه سوری را با تمام وجود تکرار کردند .
در هپکو ، فاز یک و دو جوانان وسط خیابان آتشی بسیار گستره ایجاد کرده بودند که با دخالت آتش نشانی و نیروی انتظامی روبرو شدند .
در این زمان پلیس سرکوبگر یکی از پسران را با باتوم مورد ضرب و شتم قرار داد که ناگهان با شورش و حمله جوانان پسر مواجه شدند. ( جوانان فریاد می زدند ولش کن ! ولش کن ! )
و اما منطقه ای از اراک که هر ساله شاهد حضور بیشترین تعداد از مردم و نیروهای ضد شورش است ، شهرصنعتی اراک است.
در مناطق سه و چهار و شش و هشت شهرصنعتی اراک که بسیار شلوغ است ، مردم در حال رقص و پایکوبی بودند . درست در مقابل کلانتری شهرصنعتی اراک ( کلانتری شانزده ) در خیابان بنفشه ، مردم اقدام به پرتاب نارنجک و کپسولی میکردند .
در مقابل خانه های آذرآب اراک که بیش از ششصد نفر جمع شده بودند ، یک پلیس در حال فیلمبرداری از مردم بود که ناگهان نارنجکی به موتور وی برخورد کرد و او را نقش بر زمین کرد . در همین حین مردم هووو می کشیدند .
در منطقه شش شهرصنعتی اراک ، درست مقابل دانشگاه آزاد اسلامی که به شدت تحت کنترل قرار میگیرد ، تا حدود ساعت هفت خلوت بود و لی یکباره با ورود مردم به آنجا نیروهای ضد شورش عقب کشیدند و مردم بار دیگر مانند هر سال در آنجا جمع شده و با نارنجک و کپسولی دیوارهای دانشگاه و آپارتمان بلند آن را سیاه کردند .
در شهرصنعتی اراک ، جنب کانون امام جعفر صادق ، پایگاه بسیج و مقاومتی به نام " بدر" وجود دارد که هر ساله تحت کنترل شدید قرار گرفته و نیروهای سرکوبگر در حالت آماده باش در آنجا مستقر می شوند . بسیجی های آنجا که بیشتر آنها شناسایی شده اند فکر کرده بودند می توانند مخفیانه بین مردم بیایند که با حرکت عجیب مردم ( با زدن بر سر آنها ) پس زده شدند .
نکته قابل توجه این است که امسال علاوه بر نارنجک و کپسولی ها و ترقه های هرساله ، جوانان توانسته بودند داخل اسپری های تمام شده حشره کش ها و ادکلن ها را با موادی پر کنند که با انفجار هر کدام شب مانند روز روشن می شد و زمین مجاورش را واقعا تکه تکه می کرد.
خلاصه در تمام اراک شور و هیجانی حاکم بود که حقیقتا در سالهای پیش اینگونه نبود.

No comments:

Post a Comment