Thursday, March 12, 2009

روسیه: نباید تهدید هسته ای رژیم تهران را دست کم گرفت



خبرگزاری نووستی: ژنرال "ولادیمیر دورکین" (Vladimir Dvorkin) رییس مرکز مسائل نیروی استراتژیکی هسته ای معتقد است که دست کم گرفتن تهدید برنامه های موشکی و هسته ای ایران جایز نیست.
وی طی کنفرانسی مطبوعاتی در خبرگزاری «ریا نووستی» در موضوع "روابط روسیه-آمریکا و مسائل خلع سلاح و کاهش تسلیحات هسته ای استراتژیکی" در مسکو گفت: ایران مدت هاست که از فناوری های قدیمی موشکی پای فراتر گذاشته و خود تسلیحات موشکی موثری تولید می کند.
بنا به گفته وی ایران موشک "نودون-1" کره شمالی که به این کشور صادر شده بود را تا اندازه ای مدرنیزه کرده که موشک "شهاب-3" که بر اساس آن ساخته شده است از موتوری قوی تر به جای چهار موتور کره شمالی برخوردار و برد پرتاب آن به بیش از 2000 کیلومتر رسیده است.
دورکین معتقد است: امور مربوط به برنامه موشکی ایران بسیار فعال دنبال می شود. نمی توانم بگویم که ایرانی ها به زودی می توانند موشک قاره پیما تولید کنند اما این حقیقت که آنها عملا می توانند کل اروپا را تهدید کنند، کاملا محتمل است.
وی تهدید برنامه هسته ای نظامی ایران را در استفاده از سلاح هسته ای نمی بیند. این کارشناسان روس می گوید: تهدید در آن خلاصه می شود که ایرانی که عملا کلیه قطعنامه های شورای امنیت و تحریمات سازمان ملل متحد را نادیده گرفته بعنوان کشوری هسته ای از مصونیتی برخوردار خواهد شد که به تهران اجازه می دهد تا اندازه محسوسی حمایت خود از سازمان های تروریستی از جمله "حماس" و "حزب الله" را گسترش دهد.
به غیر از این به گفته دورکین دسترسی ایران به سلاح هسته ای باعث ایجاد موج شدیدی از تلاش بسیار از کشورها برای دستیابی به چنین تسلیحاتی خواهد شد و تهدید استفاده واقعی از آنها را تشدید خواهد نمود.

No comments:

Post a Comment